Aggyá nyugtát, waze!

Hé, ez itt áfás ár, igaz? Na ide figyelj: az lehet, hogy egész iható volt a kávéd, még az is lehet, hogy ilyen isteni gulyáslevest soha az életben nem ettem – az viszont verd ki a fejedből, hogy a 20% áfát borravalóként itt hagyom neked!

Fogd föl végre: ez a 20% nem a tied, hanem az enyém: ebből javítják az úttestet, hogy ne legyen tengelytörésem; ebből van közvilágítás, hogy hazafelé belém ne állítsák a kést; ebből tartják fenn a rohadt vasutat meg a BKV-t, ami azért olyan kurva drága, mert te pofátlanul lenyúlod az áfát – hát most azonnal aggyá nyugtát, waze!

Cím: aszw-qkac-frímél-pont-stb.

Utolsó kommentek

  • Bővíz László - JUEX: @cybergyerek: "Ha a felére csökkenne az adó, az emberek nem 30-35%-ban fizetnének, mint most, hane... (2013.03.19. 16:04) A blog célja
  • Funi: "Bocsánat a poszthiányért. A blog él, csak pár napig nem voltam netközelben. " Volt ez 2009. 02. ... (2011.02.05. 17:46) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • chenjinjing888: last top quality examine [url=http://www.replicamallwatch.com/]replica watches[/url] by an Expert:... (2010.12.22. 08:42) Nem tehetjük meg, hogy...
  • chenjinjing888: Polishing: <strong><a href="http://www.replicamallwatch.com/">buy replica watches</... (2010.12.22. 08:19) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • Utolsó 20

"Én adok számlát"

2009.01.13. 09:10 aszw

Tib írta kommentként, és nem akarom, hogy elkallódjon a sok offtopic "kapja be a sok hülye politikus" jellegű megmondás között:

Akkor írok ide. Én kisvállalkozó vagyok ÉS adok számlát. És nagyon nehéz persze.

Több mint 14 éve vállalkozom, nagyon fiatalon kezdtem, és akkor nagyon sok adótartozást felhalmoztam, 56 % kamatra. És vért hugyoztam, hogy tisztességgel kifizessem, akkor, amikor mások lazán lehúzzák a rolót, vagy számlát vesznek.

És nagyon megizzadtam mindenféle adóval, távol mindenkitől, a magam módján, csont szegényen, hibáimból tanulva, és örökké arról álmodozva, hogy milyen lesz, ha egyszer végre minden adósságomat kifizetem.

És a múlt évben minden céges és egyéb kötelezettségemet teljesítettem, és életemben először nem aggódtam az APEH, az önkormányzat, az IPA és még ki tudja mi miatt.

És azóta fizetem rendesen az adómat, és bár nem tartom fair-nek, elfogadom a játékszabályokat, és tisztességesen játszom.

Úgy gondoljátok, hülye vagyok?

Elmondok egy titkot: az, hogy nem kezdtem csődeljárást, hogy nem sumákoltam, hogy eldöntöttem, hogy tisztességes akarok lenni, és ebben nem érdekel, hogy más vagy az állam tisztességes-e, szóval ez az egész megkeményített annyira, hogy sokkal többet, sokkal tisztességesebben dolgozzak, és sokkal több értéket teremtsek.

És most, amikor mindenem tiszta, és nincs lopott szoftver, és nincs sumák, és nincs semmi egyéb, ezt az érzést nem lehet visszaadni, amikor az ember hirtelen megérzi ezt a belső békét, és hogy innentől kezdve ugyanolyan intenzitással kell csak dolgozni, és innentől kezdve sokkal több marad nálam.

Igen, én adok számlát.

Es ajánlom mindenkinek. A döntéseddel kezdődik a tisztességed, és nem a körülményeidtől függ.

 

21 komment · 1 trackback

Címkék: respect lelkifröccs ahol nem lopnak más írta

A bejegyzés trackback címe:

https://aszw.blog.hu/api/trackback/id/tr81874258

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: relojes Lotus precios 2017.10.29. 18:09:35

Lelépett a család - Csajok és Pasik Blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocky 2009.01.13. 09:45:35

Na!
Egyrészt gratulálok, hogy a Societas-nak sikerült egy ilyen álblogot indítania, ál bejegyzésekkel!

Tib:
Szép ez a sztori, csak kár hogy nem lehet igaz...
Ha életedben vállalkoztál volna, tudhatnád, hogy 56%-s hitelt, nem lehet visszafizetni, még egy erősen prosperáló, ~20% hasznot termelő céggel sem...

Nyomek 2009.01.13. 10:02:44

"Úgy gondoljátok, hülye vagyok?"

Én speciel úgy gondolom, hogy összevissza hazudozol, vagy egyszerűen bértollnok vagy (ősApehes-e vagy?)

De ettől persze még hülye is lehetsz...

Rocky 2009.01.13. 10:03:28

Emlékszem, ötödikes koromban, hogy fel voltunk háborodva töriórán, mikor a tanár a tizedről, beszélt...

Vegyünk egy nettó 160 ezer forintos fizetést!
Ennek az álbruttója kb. 250e Ft. A "szuper"bruttó (valójában a ténylegesen ennyibe kerül az alkalmazott havonta a munkaadónak) 250x1,33=cirka 330 000 Ft.
Na a tized ötszörösét már meg is kapta állambácsi!

És akkor lássuk miket vesz a pógár a nettójból:
-élelmiszert
-energiát
-vizet
-ruhát
-lakást
-autót
-műszaki cikket
-stb.

Mindegyiken van ÁFA (20%)= 32e Ft újabb tized
Jövedéki adó, útalap, illetékek stb.

A nettó jövedelem, egy átlagos fogyasztási kosár esetén, még kb. 50% adót tartalmaz!

Ez azt jelenti, hogy a munkaadó által az alkalmazottja után kifizetésre került 330 000 Ft után, az állam 250 000 Ft adót szed be!!!

Tehát a "szemét" középkori földesúr és egyház tizede helyett, most a bérünk HÁROMNEGYEDÉT lenyúlja az állam!!!

És ez mire elég? Arra, hogy IMF hitellel kell elkerülnünk az államcsődöt. Ami nem is biztos, hogy sikerül, mert már egy nagy részét, el is költötték, csak nem úgy, ahogy az IMF szerette volna!!!

Nyomek 2009.01.13. 10:06:37

Most olvasom az oldalsó ars poeticádat:
"Fogd föl végre: ez a 20% nem a tied, hanem az enyém: ebből javítják az úttestet, hogy ne legyen tengelytörésem; ebből van közvilágítás, hogy hazafelé belém ne állítsák a kést; ebből tartják fenn a rohadt vasutat meg a BKV-t, ami azért olyan kurva drága, mert te pofátlanul lenyúlod az áfát"

MuhahahahhAAAA
MAUUHAHHAHAHAHAAAAAA!!
javítják az úttesteteeheehehehehet!!!!MUAHSHHSHAAAAAPFFAFAAHH

heheheheeee....izé. Kiröhögtem magamat.
Melyik országban élsz? Vagy inkább: melyik bolygóról jöttél, te kis önjelölt feljelentő-besúgó.
Csak ismételni tudom magam: egy fasz vagy.

eszemmm 2009.01.13. 10:13:37

@Rocky: Te, paraszt, olyannal viszont, ami 60%-ot termel, azzal igen. Csak azok meg általában nem adósodnak el...

Rocky 2009.01.13. 10:20:52

@eszemmm:

Köszi a parasztot, klassz srác vagy!

Igen a mai világban, amikor a gazdasági fejlődés -2 és -5 %-ra tehető, nagyon sok cég termel 60 százalék nyereséget. Igazad van. Egy paraszt vagyok!
Hogy ez nem jutott eszembe! Rengeteg ilyen van! Főleg az olyanok között, akiket közben még az APEH is inkasszózik folyamatosan!

Nem mondok rád jelzőket, mert én ennél többre tartom magam, veled ellentétben!
Viszont üdvözlöm a Societasod haverjaidat akik melletted ülnek az mszp, jómelegvanmertagázegyenesenmoszkvábóljön irodátokban!

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.13. 11:45:12

@Rocky: a 2-5% az átlag, emberszabású barátom.
Ezért aztán előfordul olyan is, hogy becsukja a boltot, mert nem megy, és olyan is, hogy 300% hasznot termel.

csibra 2009.01.13. 11:45:38

Nehéz elképzelni mi? Barmok. Vannak tisztességes vállalkozók, akik nem azért nem tartoznak a köznek, és nem azért nem találnak náluk semmit, mert ügyesen csalnak, hanem azért mert tisztességesen csinálják a vállalkozásukat.

Arról beszéljünk inkább, hogy a terhek amiket az állam a vállalkozóra és az emberekre kivet tisztességes-e?

Chrys 2009.01.13. 11:52:47

"Bér-blog bér-kommentekkel"!
Besúgó ...

Tib 2009.01.13. 13:18:49

LOL :-)))))

Most láttam, hogy blogbejegyzés lett belőlem! :-)

Na jó, akkor válaszolok, tessék:

Rocky 2009.01.13. 09:45:35:

Az APEH késedelmi kamata volt 56%, bizony, az irányadó kamat kétszerese 93 környékén. Aztán folyamatosan csökkentették, de nekem bizony volt 56%-os késedelmi kamat tartozásom. Nem kívánom senkinek, főleg, hogy pár év után derült ki - kezdő vállalkozó voltam, senki nem mondta el a szabályokat...


Nyomek 2009.01.13. 10:02:44:

Nem tetszik, hogy tisztességesen is meg lehet élni? :-) Nem hazudok, nem vagyok bértollnok, APECH-es pláne nem, de három munkám van, és a hétvégeken is dolgozok. És megélek tisztességesen.


Chrys 2009.01.13. 11:52:47:
Esküszöm elkezdem a saját blogomat, és elmondom, hogyan lehet megélni még az ilyen körülmények között is, a szabályokat követve, ügyeskedés nélkül. Én is utálom a rendszert, én is tisztában vagyok vele, hogy maximálisan kizsigerel mindenkit, de megélni normálisan akkor sem lehetetlen.

Más kérdés, hogy kurva sokat kell dolgozni, és én ezt a hosszú évek alatt tanultam meg. Nagyon-nagyon sokat. Pár embernek segítettem elkezdeni a vállalkozását, és ezek nem hiszik el, mennyit kell talpon lenni, mennyi feladat van, és mekkora erőfeszítés ez.

Sokan azt hiszik, attól, hogy kiváltják az ipart már vállalkozók.

Hát nem véletlen, hogy nagyon sok sikertelen vállalkozás van.

Mert papírt, stb. azt szerezhetsz róla, hogy vállalkozásod van, de az állóképességet, a hozzáértést, az ügyfelek kiszolgálásának megfelelő szintjét azt bizony ki kell fejleszteni, és ez csak a hosszú évek alatt alalkul ki.

Na lehet fikázni, hogy bér így, bér úgy ... :-))))

Rocky 2009.01.13. 13:30:34

kár erőlködni!
ordít hogy kamu!
kedves societas!

UPi 2009.01.13. 13:32:17

Azok, akik nem fogják fel, hogy ez a blog jöhet egy jogosan felháborodott magyar tollából is, gondolkozzanak el ezen:

Ha te azon KISEBBSÉG tagja vagy, amelyik igenis befizeti az adóit, akkor hogyan érzel a rajtad élősködő TÖBBSÉGGEL kapcsolatban, akik ékes szavakkal fejtik ki neked, hogy miért istenadta joguk nekik az adókerülés? Mit gondolnál azokról, akik itt mellüket verik, hogy de le az APEH-hel, le a kormánnyal, polgári engedetlenség, mi vagyunk isten választott adókerülő népe?

Én megmondom, hogy mit gondolok rólatok (mint hülye adófizető): szerintem magatoknak hazudhattok, magatoknak megmagyarázhatjátok, hogy miért csaltok. Engem nem érdekel, szerintem akkor is szar, bűnöző alakok vagytok egyszálig, akiknek az én adómból tesznek a seggetek alá mindent. Nem várom, hogy megköszönjétek, hogy az én adómból oktatják a gyereketeket, gyógyírtják a nagypapáitokat, stb. De legalább a szátokat fogjátok be, és csendben szégyelljétek magatokat EGY KICSIT.

Bit Rot 2009.01.13. 14:05:16

@Tib:
"Más kérdés, hogy kurva sokat kell dolgozni, és én ezt a hosszú évek alatt tanultam meg. Nagyon-nagyon sokat. Pár embernek segítettem elkezdeni a vállalkozását, és ezek nem hiszik el, mennyit kell talpon lenni, mennyi feladat van, és mekkora erőfeszítés ez."

Hát, ez szomorú történet.
Az, hogy ennyi munkával ennyi vérrel, izzadsággal Magyarországon maradtál, sajnos szánalmas.

Külföldön már milliomos lehettél volna!

Tib 2009.01.13. 14:21:16

John42: Külföldön már milliomos lehettél volna!

Igaz, de akkor nem tudnám tartani a kapcsolatot ennyire szorosan a barátaimmal.

Meg ha mindenki elmegy, akkor csak az élősködők maradnak itt, és ez a nemzet meghal.

Én egyébként nem úgy élem meg a sok munkát mint valami nagy szenvedést. Nagyon sokféle dologgal foglalkoztam - egy vállalkozó nem is tud megmaradni másképpen -, és mindig addig küzdök, amíg megtalálom a szépséget abban, amit csinálok. Ha meg nem találom meg, akkor fizessék meg ;-). Szóval a helyes arány megtalálásakor az ember megél, és nem fásul bele a sok munkába.

gromit 2009.01.13. 15:57:06

tibi, te tenyleg fake-nek hatsz, mar bocsi

nem azert, mert tisztan akarod csinalni - ilyet latok en a sajat csaladomban is, es a verizzadas, na az megvan, csak a nagy kurva fellelegzes, amikor vegre kifeherult a vallakozas, na az a bullshit. a csaladomban ez konkretan ugy nez ki, h a minden szar kifizetese utan a bevetel 11%a marad a vallalkozo kezeben.

ettol aztan nem lesz belso beked tibikem.

Tib 2009.01.13. 16:06:49

gromit: Hát attól nem is, de attól, hogy végre nincs tartozásod, attól lesz. :-)

Tib 2009.01.13. 16:20:11

Félreértések elkerülése végett: én nem tartom a jelenlegi rendszert igazságosnak. A rendszer rendkívüli módon igazságtalan. A tény, hogy a kevés, keményen dolgozó tartja el a sok naplopót, ereje teljében levő leszázalékoltat, a cigánycsaládoknak lakást vesz - nekünk miért nem adnak? -, a szíre-szóra betegállományba tett embereknek állja költségeit, szóval ez kész röhej.

Az, hogy én védeném a jelenlegi rendszert, vagy propagálnám, nevetséges. :-)

Tudatában vagyok, ki kormányoz most, és hogy mennyi létjogosultsága van ennek. Tudatában vagyok az egész eltorzult állami rendszernek, a politikusok teszetoszaságának, a Gyurcsány-Draskovics erőszak kommandónak, az SZDSZ oda-nyalok-ahol-pénz-van-csak-maradjak-a politikában hozzáállásában (bármennyire is függetlennek tettetik magukat), az MDF színpadi bohóctrükkjeinek, a FIDESZ ellentmondásainak. Tudatában vagyok, hogy az egész mennyire nem életképes, mennyire nem működőképes.

Szóval fogok nyitni egy blogot, ahol leírom, mit lehetne tenni.

De mindezek dacára, az hogy más tisztességtelen, nem ad okot arra, hogy én tisztességtelen legyek.

Az ember integritása ott kezdődik, hogy nem érdekelnek a körülmények, akkor is teszem a dolgom, becsülettel.

És ha hülyének tartotok, akkor tartsatok annak, nem zavar. Nekem elég az a sikerélmény, hogy példát mutathatok, és tőlem sokan tanulnak, és sikeressé válnak.

De az örök tanulság mindig az: a hosszú távú siker mindig becsületességgel van kikövezve.

nadivereb 2009.01.13. 16:25:15

Szerintem erről a társadalomról mindent elmondanak a kommentek.
Lássuk a tendenciákat:
-Ez egy kamublog, az APEH csinálja, vagy a Societas, vagy maga Gyurcsány, mert két lopás között megunta, hogy csak egy blogja van. (paranoid hülyék-40%)
-Én se adok számlát, mert azt a politikusok csak ellopnák, nem is kérek számlát, menjen csak zsebbe, az állam meg bányásszon aranyat vagy építsen utat ingyen (RobinHood-komplexusosok, 30%)
-Ha nem adsz számlát, lopsz, ergo egy sik szemétláda vagy, akit meg kell vetni, leköpni az utcán és agyonverni egy péklapáttal. (Istenkomplexusosok-10%)
És van kb. 20% normális, intelligens és mindenekelőtt tisztességes ember is itt. Ez a magyar társadalmat tekintve sajnos erősen felülreprezentált...

eami 2009.01.13. 21:22:30

@UPi: Gyönyörű szépen megfogalmaztad! Szememből a könny kicsordult :)

@Tib: ne add fel, csak így tovább!

krtek 2009.01.16. 10:04:37

Azért ajánlom beszéljetek egyszer egy apehossal. Na nem egy komplexusos kisgeci ellenőrkével, kicsit "magasabb" emberrel. Csodálkozni fogtok...

Egyébként támogatom a szavazati jog adózáshoz kötését.(abba pofázz bele amihez közöd is van) Szarba is lenne ez a politikusféreg garnitúra.

thyeby 2009.09.12. 23:51:13

Kétségtelen, hogy kurvahülye egy országban kell élnünk, mert ideszülettünk.
Én is egy Tibi vagyok. Egy másik Hülye, aki szintén vállalkozik, és szintén ad számlát akkor is, amikor kifejezetten nem kérik. És én is kurvasokat dolgozok.

És én értem, hogy Tib mit miért tesz.

Katona voltam. Cigiztem a körletben - ami persze tilos volt. Bejött egy elöljáróm, egy rigó (egyetemista), és én épp akkor tapostam a padló linóleumjára a csikkemet. Ő rámszólt. Nem azért, mert cigiztem (ő nem dohányzott), hanem mert a földre dobtam.
- Ejnye Tibi!
- De hisz ott van még legalább tíz másik csikk elnyomva! - védekeztem, mire csendben így válaszolt:
- És ha mindenki odaszarik, te is oda fogsz? A szemétnek megvan a maga helye!

Ez harminc éve történt. Két dolgot sajnálok ennek kapcsán. Az első, hogy lányos zavaromban nem voltam képes annyit mondani, hogy köszönöm, igazad van. A második pedig, hogy nem jegyeztem meg ennek a fiúnak a nevét. Büszke vagyok viszont, hogy amit tanított, azt egy életre megtanultam.

Másik sztori:
Munkahelyemen egy kollegínám egyszer ezt mondta:
- Tibi! Ne legyél már ilyen bután őszinte!
- Miért?
- Mindenki kihasznál így, mindig a rövidebbet húzod.
(Az történt ugyanis, hogy a főnökömnek mondtam, hogy elaludtam.)
Egyidősek voltunk ezzel a kolléganőmmel. Magam mellé ültettem, és ezt mondtam neki:
- Rendben, rád hallgatok talán, ha meggyőzöl valamivel. Egyívásúak vagyunk. Tegyük egymás mellé, melyikőnk jutott anyagilag előbbre. (egyformán álltunk) OK, most tegyük egymás mellé, melyikőnk jutott emberileg előbbre. Te hazudsz, én sose. Jut még eszedbe valami, amit összehasonlíthatunk?
Ő nem szólt semmit. Néhány év múlva elvitte egy infarktus. (Hogy volt-e ennek köze az attitűdjéhez, nem tudom, de egyet igen: Ha én megyek egyszer utána, megtehetem úgy, hogy nem viszem magammal ezt az érzést: Minek kellett valakit becsapnom?)

A Tib hozzáállásához pedig ennyit:
Tisztán, egyenesen élni nehéz, de jó. S hogy nehéz, ez is relatív: Azokhoz képest látszólag nehezebb, akik nem így élnek. Valójában könnyebben élünk, mint ők.

S mégvalamit:
Lehet pénzt keresni kiskapukeresésekkel. Néhol elég jól. De kiskapukereséssel az energiánk nem a pénzkeresésre megy el, hanem a kiskapukeresésre - és egy dolog biztos: Kiskapukereséssel nem lehet nagyra nőni!
süti beállítások módosítása