Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek
csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?

Aggyá nyugtát, waze!

Hé, ez itt áfás ár, igaz? Na ide figyelj: az lehet, hogy egész iható volt a kávéd, még az is lehet, hogy ilyen isteni gulyáslevest soha az életben nem ettem – az viszont verd ki a fejedből, hogy a 20% áfát borravalóként itt hagyom neked!

Fogd föl végre: ez a 20% nem a tied, hanem az enyém: ebből javítják az úttestet, hogy ne legyen tengelytörésem; ebből van közvilágítás, hogy hazafelé belém ne állítsák a kést; ebből tartják fenn a rohadt vasutat meg a BKV-t, ami azért olyan kurva drága, mert te pofátlanul lenyúlod az áfát – hát most azonnal aggyá nyugtát, waze!

Cím: aszw-qkac-frímél-pont-stb.

Utolsó kommentek

  • Bővíz László - JUEX: @cybergyerek: "Ha a felére csökkenne az adó, az emberek nem 30-35%-ban fizetnének, mint most, hane... (2013.03.19. 16:04) A blog célja
  • Funi: "Bocsánat a poszthiányért. A blog él, csak pár napig nem voltam netközelben. " Volt ez 2009. 02. ... (2011.02.05. 17:46) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • chenjinjing888: last top quality examine [url=http://www.replicamallwatch.com/]replica watches[/url] by an Expert:... (2010.12.22. 08:42) Nem tehetjük meg, hogy...
  • chenjinjing888: Polishing: <strong><a href="http://www.replicamallwatch.com/">buy replica watches</... (2010.12.22. 08:19) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • Utolsó 20

Ahol lopnak: SushiRendelés

2009.01.12. 12:03 aszw

www.sushirendeles.hu vagy www.sushirendeles.net

Eljött az ideje, hogy bevezessem a dilemma nevű címkét. Több sushifutár kipróbálása után a fent nevezett cég beválni látszik: a házhoz szállított ételek szinte botrányosan frissek, és hihetetlenül finomak. Az ügyintézésük és hibakezelésük korrekt és ügyfélbarát.

Ez a blog azonban sajnos nem erről szól. Kérdezem a futárt, merre találom a számlát. Mutatja, hogy ott van ni, a folpack alatt. Ez a számla? - kérdezem. Ez, feleli, én meg szegénnyel nem kezdek vitatkozni, mert kiszállító létére ő az egyetlen, akinek biztos, hogy semmi felelőssége a dologban.

Az állítólagos számlát egy A4-es lap negyedére, 80 grammos ofszet papírra (magyarul sima géppapíra) nyomtatták. Minden rajta van: a futár azonosítójától kezdve a rendelésfelvétel pontos időpontján át a telefonszámomig. Szerepel az ételek tételes felsorolása (a kacsamájas és a vöröstonhal nigrijük fenomenális), annak rendje s módja szerint darabszámmal és tételenkénti árral. A végén ott figyel a nettó összeg, a 20% áfa összege, és e kettő összeadva: a bruttó összeg. A vak is látja rajta, hogy ez itt egy számla.

Mármint ha az illető vak nincs tisztában azzal, minek kell szerepelnie a számlán. Merthogy a szolgálatot üzemeltető gazdasági társaság adószáma nincs rajta, a "számla" sorszáma nincs rajta. Úgyhogy ez bizony nem számla, hanem a jól ismert átbaszós részletező: a könyvelésben nem jelenik meg; a nyolcezer forintos bruttó végösszegből több mint 1300,- Ft az áfa, amiből - például - kiflit és tejet kéne venni a napköziseknek - ehelyett marad a cégtulajdonos zsebében.

57 komment

Címkék: dilemma részletező ahol lopnak

A bejegyzés trackback címe:

https://aszw.blog.hu/api/trackback/id/tr37872585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csomolungma (törölt) 2009.01.12. 13:45:51

Persze nyilván tudod, hogy nemcsak az ÁFA van elsíbolva, hanem pl az Iparűzési adó, meg egy csomó minden, amit a könyvelők persze pontosan tudnak.

Szerintem csinálj egy próbaszámítást egy jó könyvelővel összebeszélve...

Amúgy meg első bejegyzések között csak sok sikert kívánok, de ne feledd: ha jól emlékszem maga az APEH elnöke mondta valahol, hogy ő sem kap mindig számlát. És nem tette hozzá, hogy viszont mindig kér.

Nem lesz könnyű harc, de végül Don Quihote harca is emlékezetes...

Hajrá számlakérők!!!

LiberAll 2009.01.12. 13:53:14

Na, amíg a kedves politikusaink számla nélkül vesznek fel milliókat "költségtérítés" címén, addig nekem ne pampogjon senki, hogy adót fizessek. Nekik... a képviselőinknek... mert hogy amit befizetek, az nem az országra megy az fix

Azannya 2009.01.12. 14:03:45

a blog alcimet kiegeszitve:

...vendeglatohelyet feheren uzemeltetni pedig anyagi csod.

ha 10 embert foglalkoztatsz csak minimalberre bejelentve, mar akkor hetszamjegyu csak az o rezsijuk, a forgalomaranyos elvonasokrol, illetekekrol, jarulekokrol, miegyebrol nem is beszelve.

ha normalis haszonnal lehetne ertekesiteni viselheto ado- es jarulekteher mellett, nem lenne gond, de amig a beveteled sacc 10-15 szazalekat tudod kivenni egy uzletbol, nem nagy kaland uzemeltetni, plane 24/7 munka mellett.

Venesz 2009.01.12. 14:05:38

Szögezzük le, hogy a vevő által kifizetett ÁFA nem a vállalkozót illeti meg, mert az eladónál az ún. befizetendő ÁFA. Az, hogy mennyi lenne az iparűzési adó, jövedelemadó, a vállakozás jövedelmezőségének a függvénye, de hogy az ÁFA a költségvetést illeti meg, az nem kétséges. Tehát minden esetben, amikor a bevételt nem könyvelik le (számla, vagy nyugta nélkül miért is tennék?), 100 Ft bevételből 16,67 Ft az elsikkasztott ÁFA. Ugyan ezt hivatalosan csak adóeltitkolásnak, súlyosabb esetben adócsalásnak nevezik, de ez tulajdonképpen sikkasztás, hiszen más tulajdonát jogtalanul sajátjának tekinti a vállakozó.
Az adóhivatal ezt így még nem reklámozza, volt ugyan egy Fair Play szlogenű reklám valamikor tavaly, de a Fair Play gyenge kifejezés, mert itt nem erről van szó. Valaki vagy jogkövető, vagy sorozatosan bűncselekményt követ el.
Sajnos a cikkben hivatkozott "részletező számlát" sok laikus megeszi, azt hiszi, hogy frankó. Pedig nem az.
Érdemes a vendéglátónál is figyelni, mert ott nagy divat az ilyen "Pro Forma" számla, ami persze nem szabályos bizonylat, az arra kifizetett pénz sosem kerül könyvelésre.
Érdemes számolni: csak az ÁFA 16,67 %-a minden kifizetett bruttó 100 Ft-nak.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.12. 14:06:13

ez jó kezdeményezés, csak kérdés, meddig bírod majd a cégek leveleit...

Tenoce · http://www.deezer.com 2009.01.12. 14:08:32

Valaki megnezte mar a masik kiszallito ceg az I love sushi szamlajat is? Na ott hasonlot fog talalni... Ilyenek ezek a sushis cegek :DDD

OkoskaTo:rp 2009.01.12. 14:09:14

Ez NAGYON kispálya. Azt nézd meg, az építőiparban mik mennek! Számla helyett az "építészszervező" cég csak átvételi elismervényeket ad a befizetett pénzekről. Aztán meg ha az ember rendes számlát követel a teljes összegről (sokmilliós áfa-tartalommal), akkor hosszasan azt tettetik, hogy nem értik, miről van szó, aztán meg nagyon csúnyán néznek rá. De hogy ne csak merdzsós építési vállalkozót szidjam: Még a társasházi alapítót elkészítő ügyvéd is csak átvételi elismervényt ír a pénzről, de számlát nem ad. 27 lakás * nyolcvanezer...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.12. 14:10:56

"a nyolcezer forintos bruttó végösszegből több mint 1300,- Ft az áfa, amiből - például - kiflit és tejet kéne venni a napköziseknek - ehelyett marad a cégtulajdonos zsebében."

Ez így megfogalmazva naív, romantikus ábránd. A magyar valóság inkább:

"a nyolcezer forintos bruttó végösszegből több mint 1300,- Ft az áfa, amit - például - elsikkaszthatna valaki egy fölösleges állami gigaberuházáson - ehelyett a cégtulajdonos odaadja a minimálbérre bejelentett alkalmazottnak, mert különben minimálbérből éhen halna a dolgozó, a vállalkozó pedig akkor ha bejelentené őt rendes fizetésre"

Gyanítom, hogy ez itt egy blognak álcázott, felülről irányított tudatos kampány. Gusztustalannak tartom, de ha már van egy ilyen felület, elmondanám: számlaadási és adófizetési morál itt majd akkor lesz, ha nem 3 millióval akarnak eltartani 2-3 millió jogosan és 4-5 millió munkaképesen otthon tengődőt úgy, hogy a 3 milliót ahol lehet ott sanyargatják. Tessék annak a 4-5 millió 45 éves rokkantnyugdíjasnak és "cociális segíly"-ből kocsmázó C-kategóriás állampolgárnak a körmére nézni, ne a tisztességes vállalkozókat baszogatni, mert ha ők tönkremennek akkor végképp nem lesz kitől adót szedni.

Selkt-Sa 2009.01.12. 14:11:04

az csak az egyik dolog, hogy a vendéglátásban simán lenyúlják egyszer a vendég zsebéből, egyszer meg az állam zsebéből az áfát, de a rosszabb fajta az, amelyik a dolgozóknak EGYÁLTALÁN nem ad fizetést, mondvánk, hogy a vendégek úgyis jattolnak, szedje össze a fizetését abból... és akkor még a járulékokról nem is beszéltem.

vagy amit most hallottam (és megerősíthetem, hogy a legmesszebbmenőkig igaz), hogy az ügyvédjelöltek maguk jattolják a járulékokat az ügyvédi irodának 3 évig, hogy munkaviszonyban lehessenek, hiszen az az önálló ügyvéddé nyilvánításhoz szükséges...

Santer 2009.01.12. 14:13:19

"Számlát nem adni lopás. Számlát nem kérni bűnrészesség."

Nem.

Nem.

Számlát adni balekság. Az áfát inkább költsd a családodra, ne a Gyurcsány/Orbán whoever klientúrájára.

Számlát nem kérni meg teljesen normális dolog. (Próbálj meg Bécsben vagy Münchenben áfás számlát kérni a fodrásztól vagy a parkolótársaságtól vagy a zöldségestől)

Nem az állampolgár dolga az adóbehajtás. Szégyen, hogy kriminalizálással próbálják ingyér megoldani azt, amit vastagon megfizetett közalkalmazottakkal nem bírnak megcsináltatni.

Számlát nem kérni nem bűn, nem szégyen, nem is bűnpártolás, hanem default, a világon mindenhol.

Csomolungma (törölt) 2009.01.12. 14:13:52

@LiberAll:
Csak szólok, hogy a becsület, a becstelenség, a lopás meg a többi nem relatív kategória.

Tehát attól hogy a képviselőd lop, mert számla nélkül mutyizik, te még nem leszel becsületes, ha te se kérsz számlát: ugyanúgy lopsz mint ő.
Sőt, még rosszabb is a helyzeted: ha számlaadás/kérés hiánya miatt elkap az APEH, téged elkaszál, a képviselődet meg nem...

Hogy ez nem igazságos??? Nem bizony. De ettől még a tények makacsa dolgok...

Tiga 2009.01.12. 14:26:42

Én Magyarországon "fenomenális" szushit még nem ettem, de még jót se nagyon. Úgyhogy kipróbálnám, mert egyébként szeretem a szushit. De most ilyen adócsalókat támogassak? Micsoda dilemma! :)

smidgen 2009.01.12. 14:35:05

"screenshot" scannelt számla; szégyentabló névvel, címmel... ez így lufi amit te csinálsz

bunk0 2009.01.12. 14:44:59

A bejegyzés elején megemlíted, hogy ez a legjobb sushifutár. Hát kérlek, valamit valamiért: ha minden adót befizetnének akkor a fennmaradó összegből valszeg csak ugyanazt a szart tudnák nyújtani mint a többiek. Azok, akik szintén csalnak de mellette még szar is a kajájuk.

Nem mintha mentegetni akarnám az adócsalókat, de LiberAll itt felettem már elmonta amit gondolok a dologról ...

fehso2 2009.01.12. 14:46:38

Nemcsak az iparűzési adót és az áfát lopja el, hanem a nyereségadót is és az osztalékadót is. Mármint normálisan még ezeket is ki kellene fizetnie a tulajnak, hogy a pénzt utána legálisan elköltse magánemberként.

Nyomek 2009.01.12. 14:48:23

Jelentsd fel, szopasd meg, hogy zárassa be az APEH!

Nagyon igazad van.

(a felreértések elkerülése végett: szerintem a posztíró egy fasz.)

765mb 2009.01.12. 14:48:42

Nnna. Ez a blog már valami. Lenne is rögtön 3 kérdés.

1. Ezeket fel is jelented valahol?

2. Hol is kell ezeket feljelenteni? Szerintem hasznos lenne kitenni valami állandóan olvasható részre itt a blogon.

3. A RUYI nevű kínai étteremben jártál már?

www.uzleti.hu/kereses.jspv?what=kinai#simpleSearch

Ha tudnám hol kell rá ellenőrzést kérni már megtettem volna.

tommybravo 2009.01.12. 14:52:28

LiberAll: Afrikában meg éheznek, Ázsiában ölik egymást a népek, az AIDS pedig mindenkit fenyeget. Amíg a világon igazságtalanság uralkodik BÁRHOL, addig nekem is jogom van csalni. Vagy nem. Gerinc kérdése.

Eaglewing 2009.01.12. 14:55:56

Rendeltem tőlük, és tényleg! Adószám nincs, szigorú sorszám nincs (kiszállítás száma van...)

Nyomek 2009.01.12. 14:59:10

Jogos a moderáció, Te megtudod, de a blogolvasóid - remélem nem lesz sok - nem, hogy mekkora kocsog vagy. Így: kocsog, ahogyan Pákó mondja.

Mer mi is a tényállás?
Megbetegszel, fáj a fogad, szülni fog (Te, vagy a feleséged, ha ffi vagy), és vajon kihez mész?

MASZEKHOZ (bazmeg), Maszekhoz? Miért? Azé, mer a TB, amit befizetünk minden fasságra elmegy, csak arra nem, amire kellene. Az SZTK színvonala meg nem üti meg az általad elfogadott minimális szintet. Ezé inkább fizetsz, pedig (bazmeg) má egyszer fizettél!!! TB-nek hívják. Jé??!!

Szóval ott vagy a fogorvosnál, aki elkészíti az arcodat, potom 80 rugóért. Persze fizethetsz 150-et is, ha kérsz számlát. Meg szülésnél csúsztatsz az orvosnak egy huszast, és nem ad számlát. (Nem hiszed el, ugye?)
De ha kijön a bármilyen szerelő, Te dönthetsz, hogy befizetsz plusz ezreket az államnak, hogy még több fasságra költsék el ezek a barmok, vagy adod a zsét a MUNKÁJÁÉRT. Ami jár. NEKI, nem a 385 parlamenterünknek + 15000 semmittevőnek, hogy eltapsolják.

Ugye, erről szól a blog? Hogy Te nem kérsz számlát, de a többiek kérjenek, ugye?

ford? 2009.01.12. 15:00:35

liberall hülyegyerek, és ha a politikus a kutba ugrik, akkor te utána ugrasz? nem pont az lenne a pozitiv, ha elmondhatnád magadrol, TE SZÁMLÁVAL KÉRED, MERT TE KÜLÖNB VAGY NÁLUK?

Töpörtyű 2009.01.12. 15:00:55

@LiberAll: furcsa ilyen demagóg szöveget hallgatni liberális köntösben :)


Hajra aszw, remélem jó tippeket fogsz adni az APEH-nek.

Ritusa (törölt) 2009.01.12. 15:02:29

Nos, én is jártam már így, sem adószám, sem sorszám nem szerepelt rajta, azon kívül minden, ami kell (cégnév, székhely, telszám, összeg). És így van, nem adózza le, bele sem kerül a könyvelésébe.
Itt az APEH részéről a próbavásárlás a megoldás.

herrmann 2009.01.12. 15:03:07

"Számlát nem adni lopás. Számlát nem kérni bűnrészesség."
Brutál adót fizetni és szart kapni érte az mi?

morbiczer 2009.01.12. 15:05:28

"Na, amíg a kedves politikusaink számla nélkül vesznek fel milliókat "költségtérítés" címén, addig nekem ne pampogjon senki, hogy adót fizessek. "

Ahogy latom, a blog eppen arrol akar szolni, hogy ha mar egyszer kifizetted az adot, akkor az ne a keeskedo zsebeben maradjon, hanem eljusson a kincstarba.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.12. 15:05:46

Nézd. Tudom, hogy törölve lesz a hozzászólás, de nem baj mert ezt amolyan privát üzenetnek szánom.

Legalább, ha már kamublogot csinálsz állami megrendelésre, legalább arra figyelj oda, hogy az első, a hozzászólással egyetértő kommentelő ne egy eddig csak egy kommentet író névtelen nick legyen, hanem legalább várd meg míg egy "bejáratott" név idetéved és a témába vágó hozzászólást ír, mert így kurva gyanús lesz. Meg ez az előzetes moderáció sem azt az érzetet erősíti bennem, hogy itt valakik adófizető állampolgárként emelik fel a szavukat a számlát nem adó vállalkozók ellen, hanem ez bizony kőkemény APEH-propaganda.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.12. 15:06:44

Nézd. Tudom, hogy törölve lesz a hozzászólás, de nem baj mert ezt amolyan privát üzenetnek szánom.

Legalább, ha már kamublogot csinálsz állami megrendelésre, legalább arra figyelj oda, hogy az első, a hozzászólással egyetértő kommentelő ne egy eddig csak egy kommentet író névtelen nick legyen, hanem legalább várd meg míg egy "bejáratott" név idetéved és a témába vágó hozzászólást ír, mert így kurva gyanús lesz. Meg ez az előzetes moderáció sem azt az érzetet erősíti bennem, hogy itt valakik adófizető állampolgárként emelik fel a szavukat a számlát nem adó vállalkozók ellen, hanem ez bizony kőkemény APEH-propaganda.

Mákvirág 2009.01.12. 15:16:20

A SandwichGuru sem ad számlát, ha ismerôsnek, törzsvendégnek szállít.
A Hathi indiai kifôzde sem.

A könyvelômtôl még sosem láttam számlát.

A benzinkutas nem adja oda a blokkat (csak ha kérem) mert a haverjának ír ÁFÁ-s számlát 5%-ért.

Valahol megértem ôket...ilyen adórendszer mellett...És miért mi kezdjük a törvényességet, miért nem az állam? Legyen elôbb korrekt adó, aztán jöhet a keménykedés!

V

selfish 2009.01.12. 15:17:45

hali kipróbáltam és tényleg jó a shusi. Megérte az árát tehát a kajáért fizettem. Hogy a pénzzel mit csinál a boltos az az ő dolga, tölem se kért jöv.ig-et a shusis. Akkor miröl is beszélünk?

hmm... 2009.01.12. 15:18:44

Hát én is utálom amikor bemegyek 1-2 boltba, és kifizetteti velem az ÁFA-val növelt termékárat blokk meg sehol, amikor rászólok akkor meg bambán néz. Az internetes ételfutárok 90%-a nem ad számlát, van ahol annak látszó blokkszerű valamit kiküldenek, de van ahol egy sima négyzetrácsos füzetből tépett papírfecni a "számla". Ezért kell rengeteg embernek akinek bejelentett munkahelye van a fizetése felét az államnak adnia, mert ez tuti befolyik. Én is a családomra költeném azt mint az egyik előttem szóló az Áfát, csak én nem tehetem meg.

Agyalap 2009.01.12. 15:20:09

@ford?: Mielőtt LiberAll végleg a hülyegyerek kategóriában marad, hadd fejtsem ki többször hangoztatott véleményem:
Ha meghagyják a kiskaput (mondjuk a képviselőknek is), azt mindig ki is fogja használni valaki.
Viszont ha értelmes szabályozást hoznának létre (megfizethető adósávokkal többek között), valamint azt be is tartatnák MINDENKIVEL, egyből jobban jöhetnénk ki a dologból.
Az első pár többéves börtönbüntetés után rögtön nem lenne akkora májerság adót csalni.

Bit Rot 2009.01.12. 15:21:39

AHOL LOPNAK rovat:

Parlament.

EU-pénzosztás.

Autópálya-építés (láthatatlan tintás trükk megvan?)

Ja, bocs, ezek a "haverok", nekik "szabad lopni".

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2009.01.12. 15:25:49

Nem lehet, hogy az nem számla volt, hanem szállítólevél?

fehso2 2009.01.12. 15:26:59

Emberek, ha kifizetitek egy kajáért a kért összeget, akkor kifizettétek az "adót" is! Namost, ha nincs számla, akkor a vállalkozó teljes egészében lenyeli az adódat. Lesz belőle Audi, meg medence. Ha ad számlát, akkor a pénz eljut az államhoz, ahol persze szintén lopnak, de az adó nagy része valóban közvilágításra, mentőautóra és óvodára megy el. Lehet azon bosszankodni, hogy az adót elpazarolják, rosszul költik el, de nagyon fontos dolgok hosszú sorát mégiscsak abból fizetik. Én egyetértek a blog írójával!

tlac 2009.01.12. 15:32:47

az ételfutárok miatt tart itt ez az ország! mennyi minden lehetne már itt az adott számlákból...

Bit Rot 2009.01.12. 15:40:29

fehso2:
"Lesz belőle Audi, meg medence."

Igen. Meg MUNKAHELY. Egy szakácsnak, egy futárnak, egy rendelést felvevőnek, egy motorszerelőnek, stb.

A pénz nagy része elmegy a munkaerőre, hát, egy kis részét ellopja az audis, ez van.

"Lehet azon bosszankodni, hogy az adót elpazarolják, rosszul költik el, de nagyon fontos dolgok hosszú sorát mégiscsak abból fizetik."

Így van.
Pl. a 800 ezer (!!!!!!!) rokkantnyugdíjast az adóból fizetik.
A többtíz- vagy százezer munkanélkülit (akiknek még a közmunka is büdös), csak isznak és játékgépbe dobják, azokat is.

A 700-800 ezer közalkalmazottat, amikor a hasonló országokban elég 600 ezer ugyanennyi feladatra!

Óvoda nincs, mert bezárják, oldd meg magánban.

Kórház van ugyan, de zsebbe kell dugni a pénzt, mert az állam nem fizeti meg az orvosokat (és nem is akarja!)

Megy az ország!

Bit Rot 2009.01.12. 15:41:55

Agyalap:
"Viszont ha értelmes szabályozást hoznának létre (megfizethető adósávokkal többek között), valamint azt be is tartatnák MINDENKIVEL, egyből jobban jöhetnénk ki a dologból.
Az első pár többéves börtönbüntetés után rögtön nem lenne akkora májerság adót csalni. "

Szerintem először is hosszú börtön a mostani parlamenti képviselőknek, állami cégek igazgatóinak (MÁV, stb.), utána el lehet kezdeni a tisztulást.

fehso2 2009.01.12. 15:46:53

@John42: Szerintem mi ugyanarról beszélünk, csak én azt mondom, hogy be kell fizetni az adót és az elköltésén vitatkozni. Ha egy vállalkozás csak folyamatosan csalással tud megélni, már bocs, de az nagyon szar vállalkozás. Nagyon sokszor inkább azt látom, hogy a tulaj szívja ki a pénzt a cégből. A többiben nagyon igazad van, de most a számlaadásról beszélünk.

rakpartiróka 2009.01.12. 15:49:54

Ez az egyik fele a lopásnak. Tudjátok mennyi a leadó az autópálya építő alvállalkozóknak a megbízó felé?
40-60% Negyven-hatvan százalék! Na az a lopás.

LouiS 2009.01.12. 16:16:52

Én most elbizonytalanodtam:

Hétvégén étteremben vacsoráztunk. Fizetéskor kaptunk egy számlarészletezőt, rajta fogyasztás, ÁFA, stb., és emellé adtak egy kis blokkot, amin összeg, számla sorszáma, adószám (az a hagyományos, ABC-ben régen ilyet adtak blokk). Ha jól tévedek, akkor minden rendben volt, és nem csaltak, igaz?

mikike 2009.01.12. 16:21:18

@Nyomek: Húszast egy szülésért?! Hol élsz te? A két gyerekem több mint 150 ezerben van (és ez csak a doki meg a szülésznő),

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.12. 16:29:00

Rohadt tolvaj vagyok, de nem kérek számlát - a sushit akarom megenni, nem a papírcetlit, ami úgyis a szemetesben landol a csomagolással együtt.

aszw 2009.01.12. 16:29:10

@LouiS: Jól tévedsz: ez így teljesen korrekt. Így kéne mindenhol csinálni. Van, ahol csak a pénztárgép-blokkot hozzák ki: az törvényileg korrekt, csak a vendéggel kiszúrás, mert nem tudja visszaellenőrizni a tételeket, hogy mit is evett.

Aston Kanál 2009.01.12. 16:34:42

@Gery Greyhound // Megújult a bestofgyurcsany.hu >>: Ugye azért nem akarod azt mondani, hogy itt csak a tisztességes vállalkozók (oximoron-e?) adóznak? (Tisztelet a kivételnek) Én is keményen adózom, nem keveset, így talán jogosan várhatom el, hogy más is ezt tegye. Mit bánom én, hogy német bálnával jár a vállalkozó - ha atz adózott jövedelemből vette, és nem adót csalva jut hozzá! Én is fizettem adót a kocsim után, pedig már szavazhatna, olyan öreg. (Abszolút személyes véleményem, hogy 42millás autó felesleges, annyi pénz meg nincs is :))
A hajam áll égnek az ilyenektől, hogy: "megoldjuk okosba'", és társai. És ezek az elsők általában, akik hőzöngenek, hogy ez és az jár nekik.
Majd ha fizetsz és adózol, kisfiam - ahogyan én is -, akkor jár. Addig csak az arcod, maximum.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.12. 16:38:05

És nem hiszem, hogy nekem kellene figyelgetni, ki mint adózik. Szerintem bőven elég, ha magamról tudom, hogy rendesen fizetem az adót (sőt, ez már csöppet sok is). Szerintem az adómból fizetett adóellenőrök dolga azt meglátni, hogy ki csaló, ki nem.

De ha ekkora szükség van a társadalom aktív bevonására efféle ügyekben, szívesen beülök az Országházba is gombot nyomogatni, ha épp akad aznap egy vagy akár két üres hely és én is ráérek, mert ott segítem az állam munkáját, ahol tudom, ugye. Nonszensz.

Napi politikát meg nem akarok belevonni, hogy kik is azok, akik adót (amit fizetek) meg adóellenőrködést kívánnak tőlem, miközben nekik fiktív és kvázi cégeiken csörgött át a pénz csak úgy. Rendes helyeken az ilyesmiért minimum közügyektől való eltíltás és alapos pénzbírság járna. Itt meg? Eh!...

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2009.01.12. 16:50:56

fehso2 2009.01.12. 15:46:53
szerintem neked sem volt még saját vállalkozásod...

Kivancsi 2009.01.12. 16:59:46

Nem tudom mit csodalkoztok ezen??
Szerintetek a vilagban mashogy van?
Jopar evet toltottem belgiumban szerintetek ott divat a szamlaadas???
Na ezt ott kint is elfelejtheted..
Korrect szamlat csak nagyaruhazakban nagy cegektol kapsz...
Kis sorozokben, kavezokban, korner shopokban... Felejtsd el a szamlat...
Milyen esetek voltak kis uzletek eseten:
1. Nem kaptam szamlat: 50%
2. Kezzel irt papir cetlit kaptam: 10%
3. Nyomtatott papirt kaptam de azonositok nelkul: 20%
4. Rendesnek kinezo szamalt kaptam: 20%

Na fiuk ez a nagy EU-s helyzet....
ROSSZABB MINT MAGYARORSZAG...

Ez vagyok 2009.01.12. 17:46:31

Ha valaki elhatározza, hogy márpedig én adózok rendesen, akkor igencsak fel kell kötnie a gatyáját adótörvények, számvitel irdatlan katyvaszának megismerése terén. Kezdődik azzal, hogy megtanulja, majd folyamatosan továbbképzi magát számos PM-es, apehos főosztályvezető többnapos előadásait végigülve. A csak egyféle adónemmel főhivatásúan foglalkozó előadó a saját adónemében is többször félretájékoztat és - ne adj isten - ha egy probléma "átlóg" egy másik adónembe, akkor végképp se kép se hang náluk. Csak a vállalkozótól szükségeltetik, hogy tudja az egész tengernyi/óceánnyi anyagot az összes összefüggésével, végrehajtási utasításaival együtt. Egy sima kétfős külkereskedelemmel is foglakozó kft-nek évente (megszámoltam) KILENCVENHÉT db bevallást, adatszolgáltatást kell benyújtani EGY ÉV alatt. Ha tök penge lesz ebben rengeteg időt elfecsérelve ennek teljesítésére, akkor nyerő volt és befizetheti a horror mértékű adókat és elégedetten hátradőlhet a székében, hogy megcsináltam, ez férfimunka volt. Kérdezem, hányan vágnak neki ennek a gigászi feladatnak??????????????????

mr.editor 2009.01.12. 18:00:36

Ez "a tyúk vagy a tojás volt előbb" esete.
Adjunk blokkot és akkor minden jó lesz, csökkenek a terhek (ha megérjük egyáltalán), vagy csökkentsék a terheket és akkor majd adunk nyugtát?
Hát én nem is tudom...

Higany 2009.01.12. 19:28:17

Rohadjak meg, fizetem az adót minden forintom után. Ti meg megmagyarázzátok, hogy miért nem fizetitek. Igaz, úszómedencés kecóm így nem lesz sose...

Buckler 2009.01.12. 22:11:42

Alkalmazottként a bérem felét levonják adónak, nyugdíjjáruléknak, stb. Én ezért elvárom hogy más is fizesse az adóját. Ha nem próbálná meg mindenki elcsalni, akkor lehet hogy nem csak a felét kapnám csak fizetésemnek.
Kiváncsi vagyok mit szólnának egy étteremben vagy egyéb helyen, ha amikor nem kapok számlát akkor 20%-kal kevesebb pénzt adnék mint ami ki van írva.
Lehet hogy ez nem annyira tetszene a vállalkozónak...

2009.01.13. 09:47:20

Nekem sem lesz soha medences nyaralom :( Ugyesebben kene lopnom, de a szuleim nem tanitottak meg ra, mert mar oket sem tanitotta meg senki, raadasul egyfajta hamis kuldetestudat dolgozik bennuk, ami abban csapodik le hogy becsuletes munkabol is meg lehet elni. Vegulis meg lehet, csak sokkal sokkal jobban lehetne lopasbol.

LouiS 2009.01.13. 10:20:51

@aszw:

Akkor leírom a hely nevét is, íme a pozitív példa: Okay Italia, Árkád! :)

LiberAll 2009.01.13. 14:48:30

@Csomolungma

Nem, az a gondom, hogy nem kapok számlát, vagy nyugták, kapok dögivel kérek is, kell is.
Azon viszont felbaszom, az agyamat, ha egy APEH által szponzorált blogot nyomnak a képembe, számla lottó mikor lesz, miközben az állami elvonás 60 % fölötti, s most nem akarom szidni, se a jobb, se a bal oldalt, sza... sárosak mindketten.
Amúgy amíg a mai politikai elitet nem számoltatják el, véresen komolyan, addig ebben az országban, az adónkkal egy szűk elit zsebét tömjük, anno mint a feudalizmusban, csak az úgy hívták, hogy király meg hűbérúr. Mondjuk több kötelessége is volt, mint most egy képviselőnek, s ha elkúrta, akkor kegy és fejvesztett lett nagyon gyorsan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.13. 20:49:57

@Ez vagyok:
igen ez meg a legnagyobb baj
mar azok se ismerik ki magukat akik csinaljak a trvenyeket rendeleteket
ha valaki dolgozni is akar tarthat meg meregdragan konyvelot is, es meg az is elcseszheti
kitalalnak ilyen EVA-t egyszerusitesnek meg ilyenek de azt egy csomo ember nem tudja alkamazni igy azon meg Ok szopnak
az AFA nem tul bonyolult
az SZJA-t meg olyan egyszeruen meg lehetne csinalni
ha akarnak

mindenlébe 2009.01.13. 23:45:18

@Kivancsi: ez jo. en Angliaban elek, holnaptol felirom hol kaptam es hol nem. a heti termes eddig (hozzateszem, sehol nem kertem el direkt): kozert igen, bufe igen, kavezo igen, ruhabolt igen, gyogyszertar igen, posta igen, mobilszolgaltato (feltoltes) igen, biciklijavito muhely: nem talalom, de a penztargepbe beirta azt lattam.

A 18%os afat decemberben az angol kormany 15%ra csokkentette, hogy az emberek a vasarlasaikkal beinditsak kicsit a gazdasagot. Ez otthon nem mukodne, mert sose erkezne meg a penz az allamhoz.
süti beállítások módosítása