Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek
csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?

Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek
csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?

Aggyá nyugtát, waze!

Hé, ez itt áfás ár, igaz? Na ide figyelj: az lehet, hogy egész iható volt a kávéd, még az is lehet, hogy ilyen isteni gulyáslevest soha az életben nem ettem – az viszont verd ki a fejedből, hogy a 20% áfát borravalóként itt hagyom neked!

Fogd föl végre: ez a 20% nem a tied, hanem az enyém: ebből javítják az úttestet, hogy ne legyen tengelytörésem; ebből van közvilágítás, hogy hazafelé belém ne állítsák a kést; ebből tartják fenn a rohadt vasutat meg a BKV-t, ami azért olyan kurva drága, mert te pofátlanul lenyúlod az áfát – hát most azonnal aggyá nyugtát, waze!

Cím: aszw-qkac-frímél-pont-stb.

Utolsó kommentek

  • Bővíz László - JUEX: @cybergyerek: "Ha a felére csökkenne az adó, az emberek nem 30-35%-ban fizetnének, mint most, hane... (2013.03.19. 16:04) A blog célja
  • Funi: "Bocsánat a poszthiányért. A blog él, csak pár napig nem voltam netközelben. " Volt ez 2009. 02. ... (2011.02.05. 17:46) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • chenjinjing888: last top quality examine [url=http://www.replicamallwatch.com/]replica watches[/url] by an Expert:... (2010.12.22. 08:42) Nem tehetjük meg, hogy...
  • chenjinjing888: Polishing: <strong><a href="http://www.replicamallwatch.com/">buy replica watches</... (2010.12.22. 08:19) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • Utolsó 20

Gusztustalansági első helyezett esélyes...

2009.01.16. 08:00 aszw

A poszt címét nem én adtam, hanem kopiészt a Fitta által küldött mail subjectjéből - de nem gondolom, hogy vitába kéne szállnom vele.

Mindenki tudja, hogy a vállalkozók nagy része nem díjazza, ha kérsz számlát, ilyenkor elgondolkozhatsz, és kereshetsz másikat is, de mi van akkor ha az adott vállalkozás monopolhelyzetben van… És mi van akkor, ha jelen esetben kisváros temetkezési vállalkozójáról, vagy inkább egy közintézmény alkalmazottjáról van szó… Na ilyenkor mit tennél?

 

Idén nyáron Édesapám elhunyt, úgy döntöttünk, szülővárosában temetettjük el, közelebb a szüleihez, testvéreihez. Minden előkészület flottul ment, annak ellenére, hogy soha nem kerültem még ilyen helyzetbe, de gondoltam megoldható minden, hisz nem akartunk semmi fényűző dolgot. Már az elején felkészítettek, hogy egy temetés nem olcsó dolog és minden számlát el kell kérnem, bár ezt amúgy is megtettem volna, mivel a hagyatéki eljárás során is mindenképp szükség van ezekre is… Reméltem, hogy a temetkezési vállalkozás is pontosan így gondolja ezt, ennek ellenére nem így lett.
 
Probléma mégsem közvetlenül velük volt, hanem legnagyobb megdöbbenésemre a „gyászbeszéd mondó” szakvizsgával rendelkező hölgyeménnyel… Ő ugyanis (aki mellesleg mellékállásban űzi ezt a dolgot, és ráadásul főállásban a kalocsai Önkormányzatnál dolgozik!! tisztában kellene lennie a számlaadás szabályaival!) közölte, hogy nem számlaképes, bár tudja, hogy csak Ő mondhat beszédet, mivel ez vizsgához van kötve, és ha lehetne, ne neki adjam a szolgáltatás árát, hanem a temetkezési vállalkozónak. Gondoltam, mi baj lehet, az, hogy a számlát ki adja nem érdekel, a lényeg az, hogy kapjak azért, amiért fizetek...
 
A temetés közeledtével, az anyagiak rendezése céljából egy újabb 220 km-es kiruccanás következett a városkába, irány a vállalkozás, számla elkészítve, minden a megegyezés szerint, kivéve a beszédmondó hölgy „tiszteletdíja”, az smafu, nincs a számlán...
 
Kérdezem, hogy is van ez, mivel szerintem ezért a szolgáltatásért is fizetek, mondják, hogy a „hölgy” nem számlaképes, ők a pénzt borítékban átadják, ez a dolog tőlük teljesen független, ők nem alkalmazzák, etc...  Ők csak a futárok...
 
Temetés előtt 1 nappal nem éreztem értelmét vitába keveredni, pláne mást hozatni és kutyafuttában készítetni vele egy szép beszédet, gyakorlatilag lehetetlen.
 

Hogy a francba lehetséges:

  • hogy egy vizsgához kötött szolgáltatást elvégző ember nem számlaképes??

  • senkinek nem tűnik fel, hogy temetéseken beszédet tart, magyarul szolgáltat??

  • hogy van képe másokon keresztül lehúzni a delikvenst??

  • hogy lehet ilyen hülye egy korrektnek tűnő vállalkozás, hogy egy ilyennek csaláshoz asszisztál ??

Mi lett volna, ha az APEH-ellenőr vagyok? :)

 

35 komment

Címkék: temetkezés ahol lopnak más írta

A bejegyzés trackback címe:

https://aszw.blog.hu/api/trackback/id/tr14880868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.16. 09:19:04

Vagy mi lenne, ha az Apeh-ellenőröknek szólnál?

Gab007 2009.01.16. 09:21:50

Szomorú történet, de egyrészt a gyászbeszéd mondása nincs vizsgához kötve. Nem tudom, most mi a helyzet az SZJ számokkal, de korábban volt olyan, hogy "amatőr művészeti tevékenység", ez nagyon szépen lefedi.
Másrészt lehetett volna annyi gerinc a hölgyben, hogy nem kötözködik, hanem megállapodik a temetkezési vállalkozóval, hogy kifizeti a számlához kapcsolódó költségeket

Walter Melone (törölt) 2009.01.16. 09:22:06

"Mindenki tudja, hogy a vállalkozók nagy része nem díjazza, ha kérsz számlát, "


Ez így butaság. A vállalkozónak mindegy, hogy ad-e számlát vagy sem. A megrendelő az aki szeretne spórolni némi ÁFÁ-t és egyéb költséget.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.16. 09:28:53

@Walter Melone: ha a vállalkozó nem ad számlát, akkor a kapott pénzt elsumákolhatja valahogy, és nem kell utána adóznia, vagy csak egy része után, nem?

Dr Kangörény 2009.01.16. 09:29:04

Melone, ez csacsiság. Ha nem ad számlát, akkor az tisztán a zsebében marad. Elkölti osztjónapot. Nincs társasági adó, iparűzési adó, tb járulék, szja, munkavállalói, munkaadói járulék.

Mindenki az áfával foglalkozik, pedig az csak töredéke az elcsalt adóknak számla nélküli fizetés esetén.

Tehát a "felezzük el az áfá-t" jellegű mondókánál nekem már rögtön nyílik a bicska a zsebemben.

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2009.01.16. 09:30:00

És az összegből mennyi jut a temetkezési vállalkozónak? Biztos nem jószívűségből intézi a hölgy dolgait és hívja meg őt beszélni....

Rocky 2009.01.16. 09:32:11

@Walter Melone:

te amikor ilyesmit leírsz:

-végig gondolod?
-adtál már számlát életedben?
-vállalkozó vagy?
-honnan veszed ezt?

Ha valaki nem ad számlát, gyakorlatilag adózás nélkül zsebre teheti a teljes összeget.
Ha ad számlát, fizeti utána az ÁFA-t, vagy EVA-t, könyvelnie kell, nem egyszerűen csak kiveszi, hanem vállalkozástól függően egy csomó adó megfizetése után tudja csak kivenni.
KB. 50%-ot bukik, ha ad számlát...

De legalább ne szólalnál meg, ha nem értesz hozzá...

Rocky 2009.01.16. 09:34:54

Ha valaki az apja temetésén is, azzal van elfoglalva, hogy a gyászbeszédet mondó illető ad-e számlát, annak komoly APEH-es múltja lehet. És valószínű hogy pszichiátriai gyógykezelésre szorul, krónikus számlaadás-kérési szindrómában szenved....

Rocky 2009.01.16. 09:37:31

Tegnap hallottam, hogy a szomszéd nénike elcserélt három tyúkot, egy zsák szénre, a szomszéd bácsival.

Ma megyek fel pestre jelenteni, mert nem láttam hogy számlát adtak volna róla.

Pedig az ebből befolyt összegből, a falu csatornázását lehetett volna megoldani, igaz ők a mai napig pottyantós budiba szarnak...

:)

Walter Melone (törölt) 2009.01.16. 09:41:12

@Kangörény_:

"Nincs társasági adó, iparűzési adó, tb járulék, szja, munkavállalói, munkaadói járulék."

Dehogy nincs.
Értsd meg, ha számlát kapsz, akkor ezeket a költségeket is kifizeted. Ha nem kérsz számlát, spórolsz 20%-ot.

Tudod, ha egy vállalkozó foglalkoztat embereket, akkor kell legyen legális bevétele. Azt pedig csak számlaadással érheti el.
Az általános inkább az, hogy nem kérnek tőle számlát. Velem volt olyan is, hogy azt mondta a megrendelő: Ha nem csinálja meg számla nélkül (olcsóbban) akkor mástól rendeli meg a munkát.

Ja, és ha nem adsz számlát, akkor nincs miből leírnod a költségeidet sem. Fizetheted zsebből.

Amíg az a mentalitás magyarországon, hogy minek kérjek számlát, mert akkor mondjuk egy millión spórolhatok akár 200.000Ft.ot abból meg kijön egy plazmatv, addig nem a vállalkozókat kellene hibáztatni.

A posztban szereplő versmondólány is lehetne számlaképes, ha kifizetnék neki a magasabb díjat, ami a számlaadással jár.

Walter Melone (törölt) 2009.01.16. 09:45:44

@Rocky:


Te nem érted.

ha kapsz számlát, akkor messze nem annyi az ár, mint számla nélkül.

És igen adok számlát. És igen sokszor nem akarják, hogy adjak. És igen, nekem is meg kell élnem, és amíg román, meg ukrán "vállalkozókkal" kell versenyeznem akik nem hogy számlát nem adnak, de cégük sincs, addig sokszor én is leszarom.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2009.01.16. 09:47:05

Én pedig úgy gondolom, hogy a post írója a temetkezési vállalkozóval szerződött. A versmondólány teljesítési segéd. Kit érdekel ők ezt hogyan rendezik le?
Vállalkozó benyújtja a számlát, kifizeted, a többit pedig rendezzék, ahogy tudják.

Rocky 2009.01.16. 09:49:14

Most akkor mit akarsz mondani tulajdonképpen???

Te olyan vállalkozó vagy, aki szívesen ad számlát, mert ha nem adnál, akkor nem lenne miből leírnod a költségeidet???

Azt jósolom, ha ennyi költséged van és ilyen kevés bevételed, lehúzhatod a rolót, pár hónapon belül!

Q-rious 2009.01.16. 10:15:00

Mi is hasonlóan jártunk az ősszel, de ez még érthetetlenebb volt. Sajnos édesapám meghalt, felhívtam a vállalkozót, aki mondott egy árat (szállítás + hamvasztás). Majdnem korrekt is volt, csak az urnát hagyta ki, ez akkor derült ki, mikor a sógorom elment a hamvakért, +9000, na mindegy. Abban az állapotban eszünkbe sem jutott az ÁFA, őszintén megmondom, előre kifizettem neki, és egy kézzel írt átvételi elismervényt kaptam. A sógoromnak nem adott számlát, de ő nem tudta, hogy ez még nincs elrendezve. Aztán a hagyatéki tárgyalásra kellett volna a számla. Telefon az ürgének, válasz: ja, akkor plusz ÁFA. Amiben azt nem értem, hogy a patológiáról csak hivatalos szállítólevéllel szállíthat, és a hamvasztóban is szigorúan jegyzőkönyveznek, meg is kaptuk a másolatot. Hogy a fenébe tudja megúszni, hogy nem ad számlát, ha egyszer mindenhol dokumentálva van, hogy ő intézte?

bubastis 2009.01.16. 11:49:54

Áfából csinálják az utcát, stb... Hogyne, és akkor minek adózom le már azt megelőzően is a jövedelmem csaknem ötven százalékát? Még a maradék húsz százaléka is kell? A maradékból meg fizessek gázt, villanyt, vizet? És azután mennyi marad?
Az állam túl sok pénzt vesz el, viszont nem képes biztosítani a magas életszínvonalat, úgyhogy bassza meg, nem fizetek!

nem várt fordulat 2009.01.16. 12:51:59

@bubastis: "úgyhogy bassza meg, nem fizetek! ", szuper bubastis, majd mi fizetünk helyetted, ok?

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2009.01.16. 12:59:32

A magas eletszinvonalat nem az allamnak kell biztositania, hanem neked magadnak!

Az allamnak csak annyi koze van, hogy elszed egy adag penzt, es olyanokra kolti amikre ugy gondolja, hogy te nem koltenel. (Iskola, utak, valasztasok, onkormanyzati kirandulasok, stb...)

Balance Of Power 2009.01.16. 13:25:48

Nem akarok kegyeletserto lenni, de nekem ez az idegen ember altal penzert elmondott gyaszbeszed kisse morbidnak tunik. Meg hogy ehhez vizsga van. Egeszen hihetetlen.
Siratoasszonyok nem voltak?
Nincs ilyenkor egy jobarat, egy rokon, aki ezt elvallalja?

Egyebkent meg: tenyleg miert nem mindegy, hogy a temetkezesi vallalkozo es a beszedmondo hogy bizniszelik le egymas kozt? Hisz a komplett szolgaltatas resze a dolog, nem?

Molekula 2009.01.16. 13:38:46

1. "Tib" írása nyilvánvalóan légből kapott szöveg. Ha valaki kételkedne olvassa el a kommentjeit az összes elentmondásával együtt.

2. Ha a blog kicsit is fogalkozna a problémával magával, ki lenne linkelve az aláírásgyűjtő ív, amivel a parlamenti képviselők finanszírozását szeretné az egész ország számlákhoz kötni. (évi 20 milliárdról van szó)

3. Mottó lehetne, amikor Bokros Lajos is elismerte, hogy az ÁFA elhagyása bizony egy társadalmi konszenzus (visszavezetve a gazdaság egyensúlyi állapotra törekvésére - a makrogazdaságtan alapja)

4. Mi a jobb: ha néhány cég nem ad számlát, vagy ha ezek a cégek csődbe mennek, és nem foglalkoztatnak tovább senkit, nem fizetnek TB-t, adót, stb.? Mi jobb a költségvetésnek?

5. Ezek hiányában vagy egy pártpropagandistával van dolgunk, vagy egy kis bölcsésszel.

bubastis 2009.01.16. 13:46:08

@karacsi_maci:
Jó fej vagy biztos, de ha mindent kifizetek, százból kell megélnem Pesten. Albiban. Gyere, cseréljünk.

bubastis 2009.01.16. 13:47:35

@B-road:
A második legmagasabb adórendszer Európában, és hazug barmok állnak az ország élén. Nem bíznám a kezükre a megtakarításaimat sem, nemhogy milliárdokat. Vagy szerinted reális, hogy a vállalkozások hetven százaléka veszteséges?

bubastis 2009.01.16. 13:49:28

@Molekula:
Egyetértek, ez egy elég sületlen blog. Szerintem nem itt kéne kezdeni, hanem megteremteni azt a közhangulatot, amelyben az emberek örömmel fizetnek, mert azt látják, tényleg érdemes. És mondjuk max harminc százalékot. Plusz áfa.

nem várt fordulat 2009.01.16. 14:46:20

bubastis:
- miért kell neked pestre jönni?
- van aki havi 120 000-ból él albérletben közösen valakivel, diák, oszt mégis elvan.
- semmi gond, mondom, majd fizetjük helyetted.

ezért vab az ugye, hogy a 2,5m tartja el az összes többi bubastist.

bubastis 2009.01.16. 19:36:41

@karacsi_maci:
Balek vagy. Ha valaki a munkája természete miatt máshol nehezen kap állást, csak a fővárosban, viszont a keresetének több mint ötven százaléka rámegy az állam mohóságára, te továbbra is azt javaslod, hogy törődjön bele? Ha igen, akkor fizesd csak helyettem, ha úgy gondolod, hogy bármit is helyettem fizetsz, sőt, kérj adóemelést, akkor majd biztos még több hozzád hasonló buzgómócsing fog örömmel fizetni.
Mert ugye az adócsökkentés nem lehetséges. Miért is? A kormányok felelőtlen ígérgetése miatt. És amíg lesznek ilyen naiv arcok, mint te, simán rá tudják tolni a bűntudatot, felelősséget az egyszerű dolgozókra.

pagocs 2009.01.17. 10:38:09

@Molekula:
"2. Ha a blog kicsit is fogalkozna a problémával magával, ki lenne linkelve az aláírásgyűjtő ív, amivel a parlamenti képviselők finanszírozását szeretné az egész ország számlákhoz kötni. (évi 20 milliárdról van szó)"

Ez hol érhető el?

Gilderoy 2009.01.17. 14:14:46

Ajánlom tanulmányozásra ezt a cikket:

index.hu/kultur/pol/szrhz090115/

Kedvet csinál az adófizetéshez, hisz pénzeink jó helyre kerülnek.

nem várt fordulat 2009.01.18. 17:47:47

bubastis: akkor bezony balek vagyok, mert én elhittem, hogy ezt a kurva országot mi építjük. 89 történt valami, ott voltál, emlékszel? vagy lógjunk mint csecsszopó az állam tőgyén? kapni igen, adni nem?

Molekula 2009.01.18. 22:09:00

Karacsi, bocs de tényleg az vagy :)
A rendszerváltáskor még a zászlóról is napokat vitatkoztak, arról viszont, hogy melyik céget hogyan kell privatizálni, egy órát sem. "Tetszettek volna forradalmat csinálni" ismerte el Antall József hogy NEM volt rendszerváltás. Hihetetlen pénzt sikkasztanak napi szinten a politikusaink -az elitünk-, és ez nem közhely, ez tény. Ezért nem hatékony az állam, ezért kell másfélszer annyi adó jóval gyengébb közszolgáltatásokhoz mint a visegrádi országokban.
Ezek maffiózók. Aki szervezetten jut illegális előnyhöz az maffiózó. Számít, hogy balos vagy jobbos lopja ki a szemünk? Legyen elég hogy kilopja.
Végtelenül békés természet vagyok, de nagyon örülnék ha vértől tocsogna a parlament. Mert puccs nélkül nem oldódnak meg a problémáink. Ha nem lesz puccs, ha nem ülnek valódi szakértők a tárcák élére, és nem kérünk melléjük uniós biztosokat, nincs esélyünk fentmarani, az ország RÖVID IDŐN BELÜL fizetésképtelenné válik, bejelentik az államcsődöt, és akkor nem is látjuk őket újra. EZT NE VÁRJUK MEG.

nem várt fordulat 2009.01.19. 00:09:29

nem. tudom miről beszélsz, és azt is, hogy hogyan lopták szét az országot. ha a politikai hozzátartozásomat ki akarnád találni, nos mind a két esetben tévednél. hallló, olvasd el még egyszer ezek fényében.

nem várt fordulat 2009.01.19. 00:11:46

mea culpa. elolvastam még egyszer.

Walter Melone (törölt) 2009.01.19. 08:31:33

És mi lenne, ha számla nélkül senki nem juthatna bevételhez?
Lehet, hogy a Parlamentben kellene kezdeni...


seresmaria.hu/

pagocs 2009.01.19. 09:33:58

Egyet értek a felvetőkkel! Ha már számla kérdés, akkor igazán kaphatna nagyobb hangsúlyt az oldalon Seres Mária kezdeményezése! Sajnos elég kevés idő van már hátra és sok aláírás hiányzik még! Igazán elkelne egy kis propaganda!

misc · http://misc.blog.hu 2009.01.19. 16:14:53

"gyászbeszédmondó szakvizsga"

ilyen tényleg van? ha meghal valakim, nem mondhatok beszédet a temetésén enélkül? ez elég hihetetlenül hangzik..
süti beállítások módosítása