Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek
csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés?

Aggyá nyugtát, waze!

Hé, ez itt áfás ár, igaz? Na ide figyelj: az lehet, hogy egész iható volt a kávéd, még az is lehet, hogy ilyen isteni gulyáslevest soha az életben nem ettem – az viszont verd ki a fejedből, hogy a 20% áfát borravalóként itt hagyom neked!

Fogd föl végre: ez a 20% nem a tied, hanem az enyém: ebből javítják az úttestet, hogy ne legyen tengelytörésem; ebből van közvilágítás, hogy hazafelé belém ne állítsák a kést; ebből tartják fenn a rohadt vasutat meg a BKV-t, ami azért olyan kurva drága, mert te pofátlanul lenyúlod az áfát – hát most azonnal aggyá nyugtát, waze!

Cím: aszw-qkac-frímél-pont-stb.

Utolsó kommentek

  • Bővíz László - JUEX: @cybergyerek: "Ha a felére csökkenne az adó, az emberek nem 30-35%-ban fizetnének, mint most, hane... (2013.03.19. 16:04) A blog célja
  • Funi: "Bocsánat a poszthiányért. A blog él, csak pár napig nem voltam netközelben. " Volt ez 2009. 02. ... (2011.02.05. 17:46) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • chenjinjing888: last top quality examine [url=http://www.replicamallwatch.com/]replica watches[/url] by an Expert:... (2010.12.22. 08:42) Nem tehetjük meg, hogy...
  • chenjinjing888: Polishing: <strong><a href="http://www.replicamallwatch.com/">buy replica watches</... (2010.12.22. 08:19) Pozitív uszoda és pozitív lekvár
  • Utolsó 20

A ló oldalai

2009.01.12. 22:04 aszw

Hogy ne vádolhassanak elfogultsággal, itt van egy kommentből kopipésztelve a ló másik oldala, kupec tollából:

Kedves aszw!

Ez igy magaban enyhen szolva is csak a lo egyik oldala.

Nyilvan vannak olyan gorenyek, akik lehuzasbol nem fizetnek afat, de a vallalkozok nagy resze ugy kalkulalja ki eleve az arat, hogy abba csak azt a ritka alkalmat szamolja bele, amikor be kell utni a gepbe / adni kell szamlat.

Gondolom, Te nem vallalkozol. Ha megis, akkor tuti nem olyan szolgaltatast nyujtasz, aminek sok konkurrenciaja van.
Sajnos, en -tobbek kozt- ilyet nyujtok. Es igen, a legritkabb esetekben utjuk be a gepbe az osszeget, ugyanis AKKOR BE IS CSUKHATNANK. Kb 2 honapon belul. Egyszeruen nem jon ki! Ha beutnenk, arat kellene emelni, akkor meg azert zarhatnank be. Kezdemenyeztem parszor a konkurrencianal, hogy ezen valtoztassunk egyszerre, es emeljunk arat, de nem sikerult.

Ha viszont ide beirsz majd minket - ha egyszer eljutsz hozzank, tuti - akkor lehuzhatjuk a rolot, remelem, boldog leszel. Nem sok embert tudunk foglalkoztatni, de akkor legalabb ok is az utcara kerulnek. Remelem, akkor boldog leszel, hogy sikerult az Indexen egy fasza megmondoblogot csinalni munkakerules kozben!

A mondanivalom az lenne, hogy nem azzal kezdd, hogy ha valahol igy jarsz, akkor vilagba kurtolod - valaki megelheteset veheted el. Kerdezz ra, hogy miert van ugy. Vagy legalabb gondolkozz el, hogy lehet, hogy nem neked van igazad! Ez igy nagyon egyoldalu!

Kicsit olyan érzésem van most, mint amikor azzal szembesülök, amikor a nyugdíjas nénit fülön csípik, amint el akar lopni fél liter tejet meg két zsemlét a közértben. Egyrészt a kurva anyját annak a rendszernek, ahol az ilyen megtörténhet. A szívem szakad meg a néniért, komolyan. Ugyanakkor nem gondolnám, hogy optimális megoldás volna széttárni a kezünket, mondván, hogy "hát, igen, nagy a szegénység, tessék csak jönni holnap is lopni, így van ez rendjén". Kedves kupec, ha a vevőköröd zömében ilyen nénikből állna, akkor nem húzhatnád le ugyancsak a rolót?

Nekem mint vendégnek mit kéne tennem egy étteremben? Rendelés előtt kérdezzem meg a pincérnőtől:

- Elnézést, kisasszony, kérem, ne vegye bizalmaskodásnak, de önök itt lopnak?

És ha így válaszol:

- Igen, sajnos nehéz időket élünk, kénytelenek vagyunk lopni  - nos, akkor fejezzem ki együttérzésemet, és menjek át két utcával arrébb? Ott ugyanis (pesti viszonylatban legalábbis) bizonyosan találok olyan éttermet, ahol adnak számlát. Nem tudom, hogy csinálják, de adnak. Nyilván valami számviteli csoda.

Nem tudom a jó megoldást, tényleg. Ismerek és szeretek olyan helyeket, amelyek után krokodilkönnyeket sírnék hosszasan, ha bezárnák - pedig nem adnak számlát. Ezekről is fogok írni apránként. És vannak olyan helyek, amelyek meg adnak számlát, mégis minden porcikájukban rühellem őket (pl. a TESCO). Ezekről is fogok írni. Mert az, hogy valakinek a lopását lopásnak nevezzük-e, független attól, hogy az illető amúgy szimpatikus-e vagy sem.

Mindenesetre örülnék, ha írnának azok a kisvállalkozók, akik adnak számlát. Tegyék közkinccsé, vajon hogy csinálják.

39 komment

Címkék: kérdések a ló másik oldala

A bejegyzés trackback címe:

https://aszw.blog.hu/api/trackback/id/tr11873781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.12. 22:28:17

Talán jól kellene csinálni, és akkor nincs a számlaadási kötelezettségből baj. Nem kell mindenkinek vállalkozni, ha nem megy, vagy profilt váltasz, vagy lehúzod a rólót.
Piacgazdaság így működik, akár tetszik, akár nem.

nem várt fordulat 2009.01.12. 22:35:26

"Mindenesetre örülnék, ha írnának azok a kisvállalkozók, akik adnak számlát. Tegyék közkinccsé, vajon hogy csinálják."

Sehogy. Pont ezért csinálja mindenki ezt. Ajánlom figyelmedbe, olvasd el jól:
index.hu/velemeny/jegyzet/san080624/

Nem tudom, miből és hogyan élsz, alkalmazott vagy -e vagy diák, de hogy nem vállalkozó, az biztos.

Ha 100 ft-ból maradna 70 a zsebembe, uram bocsá, legyen 60, akkor úgy érezném, van értelme annak amit csinálok. Marad kb 20 vagy még annyi sem???

Egyszer befizeted az áfát. Itt miért nincs vége a történetnek? Odaadtam amit kértek. De nem. SZJA, iparűzési adó, szolidaritási adó, nyereségadó, áfa, fizeted a könyvelőt is, amikor lakást veszel illeték / adó, amikor ajándékozol adózol, amikor levegőt veszel adózol, és mikor mindezt kifizetted, és ott maradt a zsebedben az a húszas, no még annak is elveszik a 20%-át.

Ahogyan a poszt írója írta, ha mindent száz százalékosan tisztán csinálsz, lehúzhatod a rolót.

nem várt fordulat 2009.01.12. 22:44:41

ja, és még valami. volt egy időszak az életemben, kb. fél év, amikor nem találtam a helyem a világban, az addigi munkámat meguntam.

elmentem a munkaügyi központba. huh, de furcsa arcok vannak ott. van elesett, meg szemmel láthatóan szerencsétlen, ez a többség, de nem kevesen, rézbőrűek vagy dzsippesek szőke picsával a jobbjukon és a legújabb mobillal, akik csak azért jöttek, hogy bemutassák a kis könyvüket, amibe nyilván kamu 3 céget írtak egy hónapra, hogy fel tudják venni a lét. nem urban legend, ha mondják tán el sem hiszem, de a saját szememmel láttam.

tanulmányi útnak javaslom, egyszer menj el oda nyitásra, és ücsörögj ott egy két három órát.

boj (törölt) 2009.01.12. 22:53:52

"Talán jól kellene csinálni, és akkor nincs a számlaadási kötelezettségből baj. Nem kell mindenkinek vállalkozni, ha nem megy, vagy profilt váltasz, vagy lehúzod a rólót.
Piacgazdaság így működik, akár tetszik, akár nem."

De jópofa duma. Amikor a multik adókedvezményt, erőfölényért ejnye-bejnyét, ingyé támogatást, a bankok hatalmas mentőövet kapnak, amikor a Grippen/Siemens/VW büzlik, akkor hirtelen eltünik a piacgazdaság.

Szóval majd ha egyenlő feltételeket biztosít az állam egy hazai, itthon adófizető cégnek és egy egzotikus szigetvilágba tejelő multinak, akkor biztos sokan fehérednek.


Nem tudom persze, ezt érted-e. Majd ha közeli rokonaid, barátaid utcára kerülnek egy kisvállalkozásból, talán mégis.

rexter 2009.01.12. 22:59:33

hát skac végigolvastam az egészet, a Homár linkelését is. részvétem, nagy fába vágtad a fejszéd, ebbe nagyon beletrafáltál. ne add fel, kitartás! a történet nem fekete-fehér, nincsenek igazi bűnösök, vagyis maximum pár tucat ember, ott leges legfelül!
nemtom mi a helyes megoldás. Én csak annyit tudok h többet fizetek adot és egeszsegugyit osszesen, mint amennyi a fizetesem.

megyo 2009.01.12. 23:09:45

nekem apám mesél mindig a vállalkozói létről.
több oldala van.
a) az apehban is emberek ülnek, lehet velük beszélni. ha meg sem kérdezed, nem állsz oda konkrét kéréssel, minden a megszokott rend szerint megy.
b) igen, 100 ft-ból elvesznek 60-at. van ez a 7. kerületi értékbecslési botrány. mindenki (media) emlegeti, hogy valszeg az ertekbecslő is benne volt. de sehol egy szó róla, megkérdezték-e vajon egyáltalán tulképpen, vagy csak az előzetesben ül.
nem, nem kérdezték, addig bennmarad, amíg nem rendeződik a nagykutyák ügye. aztán szélnekeresztik, mert semmi köze hozzá (ha lenne, konkrétan tudnánk róla. személy szerint meg ismerem az embert)
azert a 40ft-ért vállaljuk ezt a felelőséget, hogy ugyan semmi közünk az ügyhöz (a negativ oldalához), de már másodszorra hosszabítják meg az előzetesedet.
én is gondolkozom az egyéni vállalkozóin, de nem tudom. semmi nem védi az embert, de tépik szét a zsebét.
a piac meg olyan, hogy annyi az ára, amennyit adnak érte, kérdés, belefoglalod-e az adódat. ha úgy vesszük a (magyar) kormány a piacba (a fenti számokra támaszkodva) 60%-ig belemártja a kezét. és ez megfojtja a piacot. amíg 4 nap alatt összedől a tőzsde, a kormány meg hetek alatt TALÁL KI valamit, addig ez a 60% sok. egyszer majd megég a keze.
politikailag függetlenül.

kupec 2009.01.12. 23:26:37

Uraim, koszonom, nem szoktam kommentelni, most az egyszer tettem, meg most, de ez lesz az utolso, igerem.

Teljesen nyilvanvalo, hogy ennek igy semmi ertelme, mert vagy elmondom, hogy hol/mit vallalkozok, akkor belatnatok, hogy igazam van, vagy csak a Lesley es aszw fele -nyilvan rendkivul sikeres- emberek fognak ilyen okossagokat irni, mint fent lathatjuk.

Es nem az adozasrol irtam, meg a vallalkozok nehez helyzeterol, hanem a blog letjogosultsagarol, miszerint a vasarlo fizeteskor "megbizast ad" a vallalkozonak, hogy fizessen afa-t. Hat epp ez az, ami nem mindig van igy, de itt ugye csak aszw itel. Ha rosszul, rosszul, nyilvan leszarja.

eszemmm 2009.01.12. 23:28:48

@karacsi_maci:

Azzal kezdem, h én nem vállalkozó vagyok, és havi bőven 2k felett csengetek be a közösbe (szerencsére), mert így több cseng hozzám is be havonta. És persze nagyon örülnék, ha többet kapnék havonta (mint pl. bukaresti exkollégáim, akik az én bruttóm 90%-ból a nettóm 110-115%-át viszik haza). De akkor is:

Nem, nem és nem!

Sajnos, bárki bármit mond, meg kell tudni élni a szabályok betartásával. Ha 3-mal kevesebb kocsmára/gyógyszertárra/kisközértre/mifaszomra van szükség egy utcában, hát legyen: ez a piacgazdaság. És az sem elfogadható, h a másik se ad...

Oldja meg, zárja be, menjen máshova, csináljon mást, de a f.szom kivan, h ebben az országban mindenki mutyizik, simlizik, mintha ez lenne a nemzeti sportunk! Igaza van egy korábbi posztnak/kommentnek: aki nem fizet, annak kuss a neve, nem pofázik bele a politikába egyik oldalon se.

itze 2009.01.12. 23:38:19

Ez a blog kórkép a magyar adórendszerről. Igaz, minden szakértő és tanácsadó hosszú elemzéseket ír, hogy a beteges szabályozók és a teljesen elfajult adórendszerünk miatt - ami az idetelepülő nagy cégeknek hatalmas adókedvezményeket ad, míg a kisvállalkozók nyögik a magas adókat - gyakorlatilag lehetetlen kigazdálkodni az adókat, és a szabályozás belekényszeríti a vállalkozókat a csalásba. Mégis ez a blog is a kisemberen, kisvállalkozón rúg egyet, aki nem elég, hogy stresszel egyik oldalról az APEH miatt, a másik oldalról azért, mert így sem versenyképes az előbb említett multikkal, a harmadik oldalról (van ilyen egyáltalán? :-) ) még az álma se legyen nyugodt, mert ő az aki meglopja a rendszert. Igaz, ezt a bulit (mármint azt, hogy nem kérnek, nem adnak számlát) országunk képviselői a maguk részére kisajátítva legalizálták, mert ők ugye akkor nem lopnak? Na ez akkor hogy van?

Teljesen új adórendszerre van szükség megfizethető és kitermelhető adóteherrel, akkor lehet emelgetni a büntetéseket és be lehet majd szüntetni a blogot, mert nem lesz szükség rá.

Most van. Arra jó, hogy elégedetlenséget szítson. Remélhetőleg nem a kisemberek, hanem a jelenlegi magyar adópolitika ellen.

KF 2009.01.12. 23:41:00

Azé mutyizik mindenki, mert a teljes politikai elitnek is szabad. Azért nem fizetnék adót (ha megtehetném), hogy aztán azt szétlopják, és közben piacgazdaságról papoljanak.
Mondhatod, hogy demagóg vagyok, de sajnos ez van.

Lorenzaccio 2009.01.12. 23:41:18

Elmentem az állatorvoshoz, az Állatorvostudományi Egyetem Klinikájára, ahol se ők, se a velük egy fedél alatt levő állatpatika nem ad számlát. Persze, mivel a gazdi annyira izgatott, hogy eszébe se jut, hogy nem kap számlát a pénzéért.

monticello (törölt) 2009.01.12. 23:44:30

nem tiszta hogy (áfás)számlát vagy blokkot "aggyon waze"?
Habár ez is csak ebben a hülyeországban különbség...

eszemmm 2009.01.12. 23:49:41

@KF: akkor viszont had idézzek egy klasszikust (nem nagy,csak sokat idézett): "el lehet menni innen"...

Én egyre komolyabban fontolgatom...

dJw_ · http://rendszergazdak.blog.hu 2009.01.13. 00:01:08

a mutyizásról csak annyit, hogy áldja meg az Úr az ő bárányait akik fizetésemelést szavaznak meg maguknak a parlamentben (tiltakozás nélkül). Ezek után ki és milyen jogon várja el a csóró paraszttól, hogy toljon be a közösbe? Kíváncsi leszek én arra, amikor majd az én fizetésemről kell szavazni hányan fognak tiltakozni? Hö... egyáltalán... hányan fognak szavazni? :) ejnyeno...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.01.13. 00:19:06

@eszemmm:
en 12-ik eve dontottem errol es lehet kopdosni es rugdosni
de jol tetttem
es meg szerencses is vagyok mert a 70-es 80-as evek nekem be-
jott. utana meg jottem
es barmennyire is szeretem magyarrszagot en mar keptelen lenek ott elni
ez van
de azert lesek mindent es drukkolok

rexter 2009.01.13. 00:26:58

ja igen, de a politikusok bemondásra kapnak számla nélkül költségtérítést! és erre megszavaznak maguknak egy egészen külön álló adót, a leges legalacsonyabbat, 15%-t, és még jónak akarják magukat beallitani!! Mintha ők valami külön faj, vagy kaszt lenne bazeg!! Hogy nem ég le a pofájukról a bőr! Hogy tűrjűk!!

Golem 2009.01.13. 02:59:22

off

"Ismerek és szeretek olyan helyeket, amelyek után krokodilkönnyeket sírnék hosszasan, ha bezárnák - pedig nem adnak számlát."

Ha jól értem a jelentéstartalmat, akkor szereted ezeket a helyeket. Akkor viszont NEM krokodilkönnyeket hullatnál értük. Sőt épp ellenkezőleg!
A krokodil akkor sír amikor zabál. A nyálelválasztása közvetlen kapcsolatban áll a könnytermeléssel. (Vagy valami ilyesmi, jöhetne egy biológus, aki pontosít.)

Úgyhogy ezt a kifejezést pont akkor használják, amikor valaki színleli, hogy sajnálja az áldozatot.

on

Golem 2009.01.13. 03:08:04

Elnézést, magam is tévedtem.

Egyrészt a krokodilnak nincsenek nyálmirigyei.

A többit, magáról a kifejezésről pedig itt:
ma.hu/tart/rcikk/h/0/143635/1

Jó dolog az internet.

Tib 2009.01.13. 03:41:37

Akkor írok ide. Én kisvállalkozó vagyok ÉS adok számlát. És nagyon nehéz persze.

Több mint 14 éve vállalkozom, nagyon fiatalon kezdtem, és akkor nagyon sok adótartozást felhalmoztam, 56 % kamatra. És vért hugyoztam, hogy tisztességgel kifizessem, akkor, amikor mások lazán lehúzzák a rolót, vagy számlát vesznek.

És nagyon megizzadtam mindenféle adóval, távol mindenkitől, a magam módján, csont szegényen, hibáimból tanulva, és örökké arról álmodozva, hogy milyen lesz, ha egyszer végre minden adósságomat kifizetem.

És a múlt évben minden céges és egyéb kötelezettségemet teljesítettem, és életemben először nem aggódtam az APEH, az önkormányzat, az IPA és még ki tudja mi miatt.

És azóta fizetem rendesen az adómat, és bár nem tartom fair-nek, elfogadom a játékszabályokat, és tisztességesen játszom.

Úgy gondoljátok, hülye vagyok?

Elmondok egy titkot: az, hogy nem kezdtem csődeljárást, hogy nem sumákoltam, hogy eldöntöttem, hogy tisztességes akarok lenni, és ebben nem érdekel, hogy más vagy az állam tisztességes-e, szóval ez az egész megkeményített annyira, hogy sokkal többet, sokkal tisztességesebben dolgozzak, és sokkal több értéket teremtsek.

És most, amikor mindenem tiszta, és nincs lopott szoftver, és nincs sumák, és nincs semmi egyéb, ezt az érzést nem lehet visszaadni, amikor az ember hirtelen megérzi ezt a belső békét, és hogy innentől kezdve ugyanolyan intenzitással kell csak dolgozni, és innentől kezdve sokkal több marad nálam.

Igen, én adok számlát.

Es ajánlom mindenkinek. A döntéseddel kezdődik a tisztességed, és nem a körülményeidtől függ.

shaft 2009.01.13. 03:55:35

na ne basszatok, azt mondjátok el - ki kapott már valaha is fodrásznál blokkot. mert én sosem baszdki és kurvára idegesít ( jó, kérni, nem kértem, de gondolom nem is kéne..... )

igazmondo 2009.01.13. 07:00:49

Én pl. mindig kapok a fodrásznál nyugtát, de ha nem adna, ott pl. eszembe sem jutna kérni.
De az autószerelőtől - aki amúgy magától adott - biztos kértem volna. Bizonyos helyeken alapvető igényem van a számlára, de mondjuk lángosozáskor ez nem jön elő.

Az volt mé szép történet egyszer, hogy jöttek kötelező jelleggel gázkészüléket ellenőrizni ősszel. 4-500 forint volt a vizsgálat, ami a következőkben merült ki: panellakás, csak a tűzhely gázos. Ránéz a faszi, "Ó, hát ez egy vadiúj Indesit". MOndom neki, köszönöm tudom. Mérőkütyüt a csőcsatlakozáshoz teszi, persze nincs szivárgás. Közli az összeget és távozna. MOndom oké, számlát kérek a vizsgálatról. MIre ő: - a számlatöm lent van a kocsiban, de lemegy érte. Lement, kitöltötte. Találós kérdés: 12 lakásos lépcsőház negyedik emeletén hozzánk jött utoljára. Hányan kértek/kaptak rajtam kívül nyugtát? Oké, hogy 12x500 forint "csak" 6000 HUF, de mindezt 12 perc "melóval" nem rossz biznisz. Dögöljön meg az ilyen.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.01.13. 08:33:21

@rexter: "a politikusok bemondásra kapnak számla nélkül költségtérítést!"

Ennél csak a magyarázat viccesebb, hogy miért nem jó ha számlát kell vinni: "Mert nem életszerű" :)

@Tib: "ez az egész megkeményített annyira, hogy sokkal többet, sokkal tisztességesebben dolgozzak"

Sokkal többet a SEMMIÉRT? Mit kapsz te azért cserébe, hogy tiszességes próbálsz lenni? Megaláztatást és kizsákmányolást. Hát valóban érdemes...

Ez a baj, hogy nem vagy ösztönözve arra hogy mindent úgy csinálj, ahogy elő van írva. Ha egy autópályán kiraknak 40 km/h sebességkorlátozást (nyílt, egyenes szakaszon, szikrázó napsütésben és jó útviszonyok között) akkor betartod, csak mert úgy tisztességes?

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.01.13. 08:41:12

Aki nem ad számlát, mert a politikusok mennyit csalnak, azt vajon elvárja-e, hogy a gyerekei után kapjon családi pótlékot? Elvárja-e a gyedet, gyest, nyugdíjat? Esetleg jogosnak tartaná-e, ha a szülei nem kapnának nyugdíjat, gyógyszerár-támogatást, stb., hogy az általa befizetett összegek neki maradjanak? Vagy a saját nyugdíjáról lemondana-e? Mit szólna, ha egyszer csak magának kellene mindenért megfizetnie, amit most az állam biztosít?

Rui Blaaz 2009.01.13. 08:59:26

@Gery Greyhound // Megújult a bestofgyurcsany.hu >>:
egyfelől: minden sün szarjon politikust
másrészt (unom): ha úgy véled, hogy odafönt csalnakslopnak, tényleg az a "megoldás", hogy te is?? nem inkább az, hogy eltávolítod-eltávolíttatod őket? (Már hogy Vityát IS?) miközben te magad nem válsz szarházivá?
ja, hogy ez bonyolult és együtt kellene működni? marad a lapulás a fűben, a felesleges javak harácsolása és az anyázás -- távolról...

765mb 2009.01.13. 09:20:29

Szerintem azért van egy sorrend.

Vannak az öreg nénikének megfelelő üzletek, családi vállalkozások, stb, amik éppen eltengődnek. Lehet azt mondani, hogy piacgazdaság és nincsen rá szükség, de 50 éves emberek hova menjenek munkát keresni? És persze sok ilyen kicsi sokra megy. Ez is világos.

De szerintem ez a blog nem is miattuk jött létre. Hanem az olyan vállalkozások miatt, amik LÁTHATÓLAG jól mennek, mégsem adnak számlát. Pl. Aréna ruhatár. Pofátlanság. Vagy nem tudom említettem-e már: Ruyi :-) Délben be se lehet férni, a kaja pofátlanul szemét, bundás húsban csak minimális húscafat, bunda annál vastagabb, nyereség hatalmas, számla sehol. Na, az ilyenek védelmére mit hoztok fel?

Dr.G 2009.01.13. 10:04:50

Jó volna a blog címát 'Aggyá nyugtát, waze!'-ra változtatni. Mert a felemlegetett TESCO is csak kérésre ad számlát. Alapban csak nuygta van...

2009.01.13. 10:21:46

Ne adjon senki, azt kesz. Polgari engedetlenseg. Nalunk ennek ugyis hagyomanya van. :)

nem várt fordulat 2009.01.13. 11:54:53

@rexter: én úgy tudom, végül nem szavazták meg.

csibra 2009.01.13. 11:59:34

"- Igen, sajnos nehéz időket élünk, kénytelenek vagyunk lopni - nos, akkor fejezzem ki együttérzésemet, és menjek át két utcával arrébb? Ott ugyanis (pesti viszonylatban legalábbis) bizonyosan találok olyan éttermet, ahol adnak számlát. Nem tudom, hogy csinálják, de adnak. Nyilván valami számviteli csoda."

Azt tudni kell, hogy vannak olyan éttermek/szórakozóhelyek ahol kettős (sőt hármas) könyvelés van. Kettős könyvelés alatt nem azt kell érteni amit a hagyományos értelemben, hanem azt, hogy van egy pénztárgép a pulton amibe beütnek mindent (első), és adják a blokkot. Van egy pénztárgép valahol elrejtve (lehet, hogy nem is magában a létesítményben, hanem mondjuk a tulajnál otthon) ahová a könyvelésbe kerülő dolgokat (második) és egy valós ahol a tulaj tudja követni, hogy mi történik (harmadik) könyvelés. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden étterem ahol adnak számlát ilyen.

Én is vállalkozó vagyok, én is adok számlát. De az én munkám olyan (számítástechnika, programozás) hogy nem nagyon lehet megoldani számla nélkül a dolgokat. Viszont ha ismerős megkér, hogy csináljam meg a gépét, és akar érte fizetni, akkor ő nem szokott kérni számlát, én meg nem szoktam erősködni, hogy márpedig az kell. De ha pl. vesz valamit, akkor arról már egyértelműen kap számlát, áfával nem trükközünk.

Ennek ellenére nem fogok számlát kérni a fodrásztól ha elmegyek levágatni a hajam. Majd ha az országgyűlési képviselők számlával vehetik csak fel a költségtérítésüket, akkor meggondolom a dolgot. Meg ha normális adókulcsok lesznek.

Garp szerint.. · http://garpszerint.hu 2009.01.13. 12:02:58

Szóval, kedves kupec, mivel papíron alig van bevételed, ezért gondolom a munkavállalóidat is zsebből fizeted, így nem csak az ÁFA-t csalod el, hanem a járulékokat is. Gratula!

Molekula 2009.01.13. 12:29:07

Kedves blogger, miért érzem úgy, hogy te egy fiatal diák vagy aki még nem dolgozott soha?

El mernéd mondani mivel foglalkozol, és nagyságrendileg mennyi adót fizetsz?

Tib 2009.01.13. 12:38:29

Gery Greyhound // Megújult a bestofgyurcsany.hu 2009.01.13. 08:33:21
>@Tib: "ez az egész megkeményített annyira, hogy
>sokkal többet, sokkal tisztességesebben dolgozzak"

>Sokkal többet a SEMMIÉRT? Mit kapsz te azért
>cserébe, hogy tiszességes próbálsz lenni?
>Megaláztatást és kizsákmányolást. Hát valóban
>érdemes...

Én nem értek egyet sem a jelenlegi kormányzással, sőt... Nem értek egyet a jelenlegi kizsákmányoló adórendszerrel, az igazságtalan terhekkel.

De az, hogy nem értek egyet, még nem jogosít fel arra, hogy tisztességtelen legyek. Ez a fenemód nagy öntudatosság, ahogy mindenki elvárja, hogy a másik tisztességes legyen, míg önmaga rugalmasan kezeli a szabályokat, nos emiatt tart az ország ott, ahol tart.

Szóval igen, a semmiért sokkal többet, vagy legalábbis nem arányos ellenjuttatásért, de a szabályok ismerete és betartása valahogy a játék fölé emel egy kicsit, és nem az a lényeg, hogy tudom tisztességesnek beállítani a tisztességtelenséget.

>Ez a baj, hogy nem vagy ösztönözve arra hogy
>mindent úgy csinálj, ahogy elő van írva. Ha egy
>autópályán kiraknak 40 km/h sebességkorlátozást
>(nyílt, egyenes szakaszon, szikrázó napsütésben és
>jó útviszonyok között) akkor betartod, csak mert >
>úgy tisztességes?

A KRESZ-t nem kavarnám ide. Főleg autópályán ha kiraknak egy ilyen táblát, annak valami oka csak volt. Persze, hogy betartanám.

Volt régen falun nálunk egy kis kanyar, elég fura volt, jobbos kanyar és az út a sok használat miatt kifelé dőlt eléggé. Kint volt egy huszas (!) tábla, de a sok okos mind jött a nyílt egyenes útról, és szépen megpróbálták bevenni nyolcvanról lassítva... :-) Aki nem ismerte azt a kanyart, mind beszopta. Nem véletlen volt ott az a tábla! :-)

Az adózással kapcsolatban egészen más a motivációm. Ez egy kötelesség, egy teher, egy kényszerűség. De megteszem amit kell, hogy egyrészt meglegyen a nyugalmam, másrészt szeretném addig kihúzni, amíg a Gyurcsány féle csaló banda eltakarodik. Sokan vagyunk így, és csak azért nem megyünk külföldre, mert van bennünk valami felelősségérzet azokkal szemben, akik itt maradnának, és meginnák a levét.

Molekula 2009.01.13. 12:45:39

Tib, ahogy olvastam a kommented, ugye te is a Start hitellel kezdted. Nem furcsa egy kicsit, hogy könyebb volt kifizetni 92-ben egy 56%-os (vagy nagyobb) hitelt, mint normálisan megélni 2008-ban?

Tib 2009.01.13. 12:54:46

Molekula: Start hitellel?? 92-ben?? :-)

Nem, hitelhez szükség lett volna valami ingatlanra, stb. Én nulla forintból kezdtem, nulla háttérrel, csóró egyetemistaként.

Nem, az 56% a késedelmi kamat volt akkoriban, amit az APEH sok évig készségesen vezetett számomra néma csendben, amíg pár év elteltével közölték, hogy na akkor... :-) Az azért kegyetlenül bebaszott, nem kívánom az érzést senkinek.

Nem volt könyebb megélni 92-ben, teljesen más volt, mindenki vállalkozó, nejlonöltöny (zöld színű, lila inggel, mint akit a diszkóból szalasztottak :-)), mindenki kurva okos, mert van egy BT-je. Mindenki ügyeskedett, villogott, felvágott, pózolt, ment a modorosság, ha meg valaki nem teljesített, akkor elintézték a leordibálással (megvolt még a szoc. rendszerbeli reflex ugye... :-) Pártelnök fia vállalkozó, téeszelnök vállalkozó, stb... :-) )

Egy olyan cég sem él már jó régen...

Én meg valahogy csak kihúztam :-).

Most 2008-ban egész más a probléma, és egyébként én is elsősorban azt az irtózatos adó- és járulékterhet jelölném meg, amiről itt szó van.

Molekula 2009.01.13. 13:40:57

Tib, számomra nyilvánvaló hogy te valótlant állítottál a bejegyzésben.

"Én nulla forintból kezdtem, nulla háttérrel, csóró egyetemistaként."
A vállalkozáshoz egy dolog kell: Pénz.

Start hitellel?? 92-ben?? :-)
A start hitelkonstrukció 91-ben indult ha jól emlékszem, kb 97re fejeztem be a fizetését, innen számoltam a 92-őt. Ha valóban akkoriban indultál volna, PÉNZ nélkül, neked is ez lett volna az egyetlen esélyed.

Te propagandista majom, tee. Szerintem te a blogger vagy maga

Tib 2009.01.13. 14:15:29

Akkoriban nagyon szűken mérték ám a pénzt. Nekem nem rémlik a Start hitel, de ez nem jelent semmit.

Én számítógép eladással, installálással kezdtem. Ehhez miért kell tőke? Vettem egy gépet, eladtam.

Közben meg állandóan tanultam, mindent, ami a területhez szükség volt.

Volt egy hely, ahol vettek Netware-t, mert rájuk sózták, aztán ott álltak, hogy akkor most mi van. Én nem értettem a Netware-hez, de egy hétig csak a dokumentációt tanultam, meg BBS-en kérdezgettem, és a végén összeraktam a működő hálózatot.

A titok mindig a hozzáadott érték.

Ha te házakat építesz, nagy az anyagi költséged. Ha te IT, számítógépes, villamosmérnök, stb. vagy, akkor más jellegű a költséged: az az idő, amit a tanulásra, fejlődésre, stb. fordítasz, és amit nem családdal, barátokkal, sörözéssel, stb. töltesz.

Szóval amíg mások az egyetemen szarrá itták magukat, addig én bizony az egyetem mellett kőkeményen tanultam a szakmát.

És bizony irtózatos nehéz volt, töredék angol tudással a szakmai szövegeket feldolgozni. Pl. a Netware 12 kötet volt, az egész vagy 2500 oldal, mazsolázd ki, mit kell csinálni...

De nagyon sok más hasonló volt.

Szóval te kapták Start hitelt, hidd el nem irigyellek. Nekem nem volt ilyen lehetőségem. Az össz tőkém az volt, amit szorgosan megspóroltam. És igen, volt olyan egy idő után, hogy szállítóval hoztam el számítógépeket, mert nem tudtam kifizetni, akkora tétel volt, de ismertek már, és ahogy a kliens fizetett, már vittem is a gépek árát a boltba.

Ez a bizalom sem öt perc alatt alakult ki ám...

Engem lepropagandistázni ... :-))) További szép napot.

nem várt fordulat 2009.01.14. 00:57:11

@Tib: ezek szerint Te az IT szférában dolgozol számlaadással meg minden becsülettel?

Magánba elküldenéd a céged nevét

echelon 2009.01.18. 15:23:26

Amit sajnos sokan félreértenek, az az, hogy az áfa nem, hangsúlyozom, NEM a vállalkozót terheli. Az áfa lényege, hogy a végső fogyasztót terhelje. Ez egy hozzáadott érték típusú adó, ez azt jelenti, hogy mivel a termék ára változik míg a gyártótól eljut a végső fogyasztóig, ezért az árváltozás mindig kihat a legutolsó, a fogyasztó által kifizetendő adó nagyságára. Ugyanakkor semmilyen esetben nem terheli a vállalkozót, (természetesen abban az esetben igen, amikor a vállalkozó a végső fogyasztó....) így amikor egy vállalkozót amiatt látunk pityeregni, mert magas az áfa, akkor nyugodtan röhögjük körbe.
süti beállítások módosítása